پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله علوی

یکی از مهم ترین وظایف بانک ها امانت داری اموال مردم است و کارمندان بانک ها حق ندارند، اسرار مالی مردم را را فاش کنند، چرا که امانتدار مردم اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار جمعی از پرسنل بانک انصار استان قم، به تبیین اهمیت بانکداری اسلامی و لزوم توجه به اموال مردم پرداختند.

معظم له با اشاره به این که امور مالی یکی از مسائل مهم در اسلام می باشد، ابراز داشتند: در روایات زیادی از اهل بیت(ع) اشاره شده که انسان باید خود را در برابر مسائل مالی نگه دارد و از حدود الهی تجاوز نکند.

ایشان با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف بانک ها، امانت داری اموال مردم است، تصریح کردند: کارمندان بانک ها حق ندارند اسرار مالی مردم را فاش نمایند، چرا که امانتدار مردم اند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، بانکداری را کار بسیار حساسی توصیف کردند و خطاب به پرسنل بانک ها، گفتند: کارتان حساس است و باید کاری کنید که موازین شرعی و دینی را در امور بانکداری رعایت نمایید.

معظم له یادآور شدند: بانک های جامعه اسلامی نباید خود را با بانک های سایر کشور ها مقایسه نمایند، چرا که آنان توجهی به امور دینی و شرعی ندارند و تنها به فکر سود و منفعت هستند، اما کشور ما یک کشور اسلامی است و نباید مسائل غیر دینی و اموری که خلاف شرع مقدس اسلام است، در آن جریان داشته باشد.

ایشان افزودند: بانک ها سعی نمایند از انباشت پول ها و سرمایه ها در یک جا جلوگیری نمایند و آنها را در مسیر توسعه و پیشرفت، اشتغال و سامان دادن اوضاع اقتصادی جامعه اسلامی قرار دهند، چون انباشت مال در یکجا موجب فساد است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند کردند: هر کس در هر مسئولیتی باید خود را در برابر خدای متعال مسئول بداند و بانک ها نیز باید تلاش کنند تا در در امور دینی و شرعی از یکدیگر سبقت بگیرند و در این صورت است که رضایت الهی و برکت به اموال جلب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha