شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله نمازی

عضو خبرگان رهبری انکار حجاب را انکار رسالت پیامبر(ص) دانسته و گفت: مشکل بدحجابی تنها با تذکر لسانی و انجام بعضی برنامه های سوری حل نمی شود و نیازمند یک مدیریت جهادی و کار فرهنگی جمعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله عبدالنبی نمازی، پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران مرکز  تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س)، در جامعه مدرسین حوزه قم،  به تبیین اهمیت حجاب و عفاف و راهکارهای گسترش آن در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین چالش هایی که امروز در جامعه اسلامی مشاهده می شود، مسئله بد حجابی و عدم توجه بعضی از بانوان به این مهم است، ابراز داشت: مشکل بدحجابی تنها با تذکر لسانی و انجام بعضی برنامه های سوری حل نمی شود و نیازمند یک مدیریت جهادی و کار فرهنگی جمعی است.

حجاب تحمیلی نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: همان طور که اگر کسی نمازش قضا می شود، دچار ناراحتی و دغدغه می گردد، حجاب هم باید به یک دغدغه مهم برای بانوان  و دختران جامعه تبدیل شود و این کار تحمیلی نیست، بلکه باید برای به خوبی تبیین شود تا خود بانوان به باور ارزش حجاب و عفاف و برکات آن برسند.

آیت الله نمازی با اشاره به این که گشت ارشاد و استفاده از پرسنل نیروی انتظامی ممکن است، نتیجه عکس داشته باشد، یادآور شد: عده زیادی از زنان بدحجاب نسبت به موضوع حجاب و لزوم رعایت آن آگاهی کافی ندارند و اگر با مسائل دینی آشنا شوند، حجاب را می پذیرند؛ البته دسته معدودی هم وجود دارد که هدفشان دهن کجی به ارزش ها و باورهای اسلامی است و سازمان یافته می خواهند با نظام اسلامی مبارزه کنند و باید برای مقابله با این افراد از پرسنل نیروی انتظامی استفاده کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید بانوان جامعه اسلامی به این باور برساند که رعایت حجاب از ضروریات دین اسلام است، نه از ضروریات تشیع.

انکار حجاب، انکار رسالت پیامبر(ص) است

امام جمعه کاشان با تاکید بر این که همه فرق اسلامی در مورد حجاب هم عقیده هستند، گفت: اگر کسی حجاب را انکار نماید، باعث انکار رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) می شود؛ بنابر این باید با زبان ساده، روان و کاربردی مسئله حجاب را به عنوان یک واجب الهی که ترک آن موجب عقوبت است را برای دختران و زنان جامعه تبیین کرد تا در این مورد به باور برسند.

تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ها

وی، خواستار استفاده همه ظرفیت ها و امکانات کشور در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف شد و تاکید کرد: اگر         می خواهیم فرهنگ عفاف و حجاب نهادینه شود، باید از همه ظرفیت ها و امکانات کشور بهره گرفت و با استفاده از اساتید نخبه و با کارجهادی، به دخترانی که مادران فردای جامعه به شمار می روند، مسئله حجاب و عفاف آموزش داده شود تا ایران اسلامی در آینده از حیث خانواده مشکلی نداشته باشد.

عضو خبرگان رهبری همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت های مرکز حجاب ریحانة النبی(س)، خطاب به مسئولین این مرکز گفت: کار شما بسیار مبارک و بزرگ است و این که با انگیزه الهی وقت و نیروی جوانی خود را صرف آشنا کردن زنان و دختران جامعه اسلامی با حجاب و عفاف می کنید، بسیار ارزنده و موجب تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم پور، مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این مرکز ارائه داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha