پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله علوی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر لزوم الگو گیری از اخلاق و سیره نبوی، گفتند: برای این که اسباب خوشنودی پیامبر(ص) و جانشینان آن حضرت را فراهم آوریم، باید مراقب رفتار و گفتار خود باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روسای کلانتری های سراسر کشور، با تبریک فرارسیدن مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، به  تبیین جایگاه خاتم الانبیاء(ص)در عالم هستی و لزوم الگو گیری جامعه اسلامی از اخلاق و سیره نبوی پرداختند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) به گونه ای است که همه پیامبران بزرگ الهی آرزو می کردند، بتوانند حضرت را زیارت نمایند و از فیض وجودی ایشان بهره بگیرند، گفتند: خدای متعال طبق روایت لولاک، نظام هستی با این عظمت را به خاطر وجود نازنین پیامبر(ص) خلق کرده است.

معظم له با تاکید بر ضرورت الگو گیری از اخلاق و سیره نبوی، تصریح کردند: همه ما باید در زندگی فردی و اجتماعی اخلاق و منش نبی مکرم اسلام(ص) را الگوی خویش قرار دهیم و در راستای خوشنودی آن حضرت گام برداریم.

ایشان خاطر نشان کردند: برای این که اسباب خوشنودی پیامبر گرامی اسلام(ص) و جانشینان آن حضرت را فراهم آوریم، باید مراقب رفتار و گفتار خود باشیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی یادآور شدند: امت پیامبر خاتم(ص) نسبت به سایر امت ها برتری های فراوانی دارد و

همه ما باید خود را بدهکار خدای متعال بدانیم و مدام به درگاهش استغفار نماییم؛ زیرا استغفار زمینه رشد و هدایت را فراهم می کند.

معظم له در پایان با اشاره به مشکلاتی همچون خشک سالی، تورم و گرانی و ...، تاکید کردند: ما در ادای حقوق الهی کوتاهی می کنیم و گرفتار مشکلات می شویم. برای بهبود وضع موجود باید به درگاه او استغفار نماییم تا مشمول عفو و رحمتش قرار بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha