پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 331484
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
خبر گزاری حوزه

مراسم بزرگداشت سالگرد عالم وارسته، مرحوم آیت الله سید عباس حسینی کاشانی با حضورعلما، روحانیون اساتید،طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد معرفت قم برگزار شد .

به گزارش خبر گزاری حوزه،  حجت الاسلام علی احمد پور از اساتید حوزه، در این مراسم  با اشاره به نقش عالمان دین در هدایتگری جامعه گفت: عالمان دین چراغ هدایت جامعه در گرفتاری  و انحرافات هستند و خداوند به وسیله این گروه جامعه را ازگمراهی بیرون آورده است .

 وی با بیان این که عالمان نقش هدایت گری و پدر معنوی امت را به عهده دارند ابراز داشت: همین علت باعث شده زمانی که عالمی از دنیا می رود، ثلمه ای در دین و در جامعه ایجاد می شود که قابل جبران نباشد .

حجت الاسلام احمدپور با بیان این که علم و عمل دو بالی هستند که نباید ازهم جدا شود، یادآورشد: اگر عالمی آن دو را با هم داشته باشد، جامعه را از ضلالت بیرون آورده وبه سرمنزل مقصود که همان کمال است هدایت کرده است .

سخنران مراسم ، با اشاره به این که علمی ارزش دارد که انسان را به معرفت الهی برساند خاطر نشان ساخت : عالم عارف، کسی است که از طریق شناخت خود، معرفت به خدا پیدا کند و همه چیزرا دلیل بر رحمانیت ، ربوبیت و عدالت حضرت حق ببیند واین همان چیزی است که در فقیهان و عالمان دین وجود دارد .

وی با اشاره به این که هر علمی غیر از این باشد باطل است و باعث گمراهی انسان می شود اظهار داشت : معرفت به خود و در نهایت شناخت قدرت خداوند، عاملی شده تا مردم برای نجات از گمراهی به عالمان دین که برای رسیدن به کمال سالها زحمت کشیده اند تمسک بجویند .

حجت الاسلام احمدپور با اشاره به این که آموختن بسیاری از علوم نه تنها انسان را از جهالت بیرون نمی آورد؛ بلکه انسان را از خدا و حقانیت اسلام دور می کنددر خاتمه علوم اهل بیت (ع) را از بهترین علوم دانست و افزود: چون این گونه علم ها در خدمت جامعه دینی و برای رفع جهالت مردم می باشند ارزشمند هستند . 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha