جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام عبداللهی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توفیقات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این موفقیت‌ها در محافل و جلسات مختلف اعلام و اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در دیدار جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: به پیشرفت کارها در حوزه‌های علمیه خواهران واقف هستم و در سفرهای مختلف گزارش این موفقیت‌ها به من ارائه می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود به کار بستن اخلاص در کار  را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید اخلاص را تقویت کرد و این یک امر سطحی نیست؛‌ بلکه نیازمند مراقبت و التجا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اخلاص بسیاری از مراقبت‌ها را به دنبال دارد، اضافه کرد: همان گونه که مناجات شعبانیه، زیارت حرم امام رضا(ع) و ... تقدس دارد، این کار هم تقدس دارد و شاید تقدس این کار بیشتر از مناجات شعبانیه و ... باشد.

وی ادامه داد: اخلاص در کار، نیازمند مراقبت است و مراقبت، افزایش کمیت و کیفیت کار را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  عبداللهی با اشاره به روایتی از امیر مومنان حضرت علی(ع) مبنی بر استفاده از علم و تدبیر در زمان کار اظهار داشت: محتوای کار و دقت در کار در انجام امور بسیار مهم است.

*امر حوزه از اهداف عالی نظام است

وی، امر حوزه را از اهداف عالی نظام دانست و یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی برخی اهداف عام وجود دارند نظیر عدالت اجتماعی، رفاه عمومی و امنیت. البته این اهداف در سایر حکومت‌ها نیز وجود دارند اما تفاوت حکومت ایران با سایر حکومت‌ها در این است که چنین اهدافی در نظام جمهوری اسلامی مقدمه‌ای برای رشد، تعالی و عبودیت مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  عبداللهی تقدس فعالیت‌های حوزوی را مربوط به اهداف نهایی و عالی نظام دانست و گفت: وجود مدافعان دین از ضروریات حکومت ما است و حوزه، مدافعان دین را تربیت می‌کند، به همین دلیل کار حوزه از تقدس خاصی برخوردار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کار در حوزه علمیه خواهران از ظرافت خاصی برخوردار است، بیان داشت: مربیان معارف اسلامی در حوزه نباید به حداقل شرعیات اکتفا کنند، بلکه مطلوب این است که عمل به موارد اولویت‌دار را ترویج کنند.

بر اساس اعلام  حوزه خواهران، وی با اشاره به اینکه یک خانم حوزوی،‌ در درجه اول یک همسر و یک مادر است، یادآور شد: باید مقتضای حال او در برنامه‌ریزی‌ها عملا رعایت شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha