جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام نظری منفرد

استاد حوزه علمیه قم گفت: صحیفه سجادیه در بر دارنده معارف بزرگ الهی در قالب دعاست و اگر امام سجاد(ع) آن را به یادگار نمی‌گذاشتند، امروز انسان‌ها نمی‌دانستند چگونه با خدا راز و نیاز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام سجاد(ع)گفت: شخصیت نسبی حضرت زین العابدین(ع) به امام حسین(ع)، امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) می‌رسد.

وی با بیان این که آنچه که علاوه بر نسب، موجب شکل گیری شخصیت افراد می‌شود، علم، بندگی خدا و کارهای خیر انسان در طی حیاتش می‌باشد، افزود: امام سجاد(ع) در تمامی این عرصه‌ها ممتاز هستند. در عرصه عبادت، کتاب شریف صحیفه سجادیه گویای بندگی و ارتباط تنگاتنگ ایشان با خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: صحیفه سجادیه در بر دارنده معارف بزرگ الهی در قالب دعاست و اگر امام سجاد(ع) آن را به یادگار نمی‌گذاشتند، امروز انسان‌ها نمی‌دانستند چگونه با خدا راز و نیاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه عبادت حضرت علی بن الحسین(ع)، نمی‌توان با سخن گفتن حق مطلب را ادا نمود؛ چرا که ایشان به اندازه ای عبادت خدا را به جای آوردند که به سجاد ملقب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، صبر و بردباری در زندگی را از ویژگی انسان‌های کامل معرفی کرد که عالی ترین نوع آن در امام سجاد(ع) تجلی یافته بود.

وی اضافه کرد: در زندگی مبارک این امام همام، ناملایمت‌ها و حوادث گوناگونی رخ داد که مهم‌ترین آنها واقعه کربلا و مصیبت‌های فراوان آن بود. ایشان با صبر و شکیبایی، پیام عاشورا را برای همگان تبیین کردند و در عین بردباری، در جاهایی مانند شام، خطبه‌هایی بیان داشتند.

این استاد حوزه، انفاق را از دیگر ویژگی‌های امام سجاد(ع) معرفی کرد و گفت: در هنگامی که بدن مبارک حضرت غسل داده می‌شد، زخمی بر شانه امام(ع) مشاهده شد، وقتی دلیل آن را از امام باقر(ع) جویا شدند، فرمودند این زخم به دلیل آذوقه هایی که ایشان بر دوش می‌کشیدند و نیازمندان را اطعام می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تأکید بر این که این روحیه انفاق در حالتی بود که کسی از آن اطلاع نداشت، افزودند: حضرت سجاد(ع) در روایتی بیان داشته‌اند که صدقه پنهایی غضب الهی را از بین می‌برد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha