شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام واعظی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اگر امروز نتوانیم تولیدات حوزه را به به جامعه معرفی کنیم به مرور زمان تبدیل به قفسه کتابخانه می شود که در گوشه ای افتاده و کسی از محتوا و عمق آن آگاهی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین واعظی، امروز در مراسم رونمایی از «ویکی معارف مهدوی»، به تبیین اهمیت تبلیغ و معرفی فعالیت های علمی و پژوهشی فضلای حوزه به عموم مردم  جهت استفاده مشتاقان معارف اسلامی پرداخت.

*لزوم سازماندهی معارف اسلامی و مهدوی

وی  با اشاره به اهمیت و نقش موثر«ویکی معارف مهدوی» در آشنا کردن مردم به ویژه نسل جدید با آموزه های مهدوی گفت: با توجه به جایگاه اصطلاح نامه در سازماندهی و مدیریت اطلاعات و بهره مندی از آن در این اثر، انتظار می رود این فعالیت علمی کمکی موثردر هدایت و سازماندهی اطلاعات پراکنده در فضای مجازی در حوزه معارف مهدوی نموده و الگویی برای سایر مراکز پژوهشی در این عرصه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان این که  توسعه فرهنگ مهدوی در میان مردم و ملت های دنیا و مدیریت بهینه تر از آن نیازمند گام های بعدی و مساعدت های لازم دیگر است خاطر نشان کرد:تولیداتی که در حوزه علمیه و توسط علما و فضلا انجام می شود باید به گونه صحیح به عموم مردم معرفی و تبلیغ شود و روابط عمومی ها در این عرصه می تواند نقش داشته باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت:اگر امروز نتوانیم  تولیداتی که در عرصه علوم و معارف اسلامی از سوی فضلای حوزه انجام می شود به جامعه معرفی کنیم به مرور زمان تبدیل به یک قفسه کتابخانه می شود که در گوشه ای افتاده و کسی از محتوا و عمق آن آگاهی ندارد؛

حجت الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: لذا باید تلاش و برنامه ریزی صحیح کرد که اگر فعالیت و تلاشی انجام می شود برای تبلیغ و تبیین آن به جامعه نیز تلاش شود.

وی افزود: برای معرفی تولیدات حوزه باید از رسانه ها،مجلات و سایتها، کمک خواست و با رایزنی های مناسب با آنان بتوانیم این تولیدات مفید را به جامعه معرفی کنیم تا مشتاقان معارف اسلام و اهل بیت(ع) از آن استفاده کرده و به هدایت و کمالی که رسالت حوزه های علمیه است برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha