سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که نباید در نماز جماعت بیش از حد مردم را بین دو نماز معطل کرد، گفت: باید در مساجد برنامه‌های نماز به صورت منظم و دقیق بدون حاشیه و با کوتاه کردن زمان، برپا شود

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، پیش ظهر امروز، در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون مستقر استان قم، در سالن کوثر اداره تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به جمع‌آوری میلیاردی زکات در کشور، اظهار داشت: 280 میلیارد تومان زکات در سال گذشته جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 500 تا 600 میلیارد تومان هم برسد.

وی با اشاره به این که خداوند متعال تنها در مورد زکات دهندگان کلمه شکر را در قرآن بیان کرده است، ابراز داشت:

120 هزار نکته قرآنی به  علاوه آیات زکات همراه با تفسیر، در اختیار بیش از 120 دانشگاه کشور قرار گرفته تا در منابع دانشگاهی از آنها استفاده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به سفر خود به کانادا، خاطرنشان کرد: در سفری که به کانادا داشتم پروفسوری به نام مولانا در سه مرکز به تدریس دعای شریف ابوحمزه ثمالی مشغول بود.

این مفسر قرآن تاکیدکرد: ما باید مساجدمان را قرآنی و دعاهای پرفیض ابوحمزه ثمالی و یا مناجات شعبانیه و همچنین ادعیه‌های ماه مبارک رمضان را با شیوه‌های نوین برای جذب جوانان تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌که نباید بیش از حد مردم را در بین دو نماز معطل کرد، ادامه داد: باید در مساجد برنامه‌های نماز به صورت منظم و دقیق بدون حاشیه و با کوتاه کردن زمان، برپا شود.

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین بر لزوم پاسخگویی عالمانه به شبهات وهابیت تاکید کرد و گفت: تجهیز به علوم روز یکی از ضروریات مبلغین و ائمه جماعات است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، خاطرنشان کرد: نهاد هایی چون کمیته امام‌(ره) می توانند از اهدا جوایز به عنوان یک اهرم تشویقی برای جذب جوانان به مساجد اقدام کنند.

313/16

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha