جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

هيئتي از اساتيد و پژوهشگران دانشگاه ارزروم ترکيه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، پیرامون همکاری های علمی و پژوهشی، با مسئولین این دانشگاه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمين مسجدجامعي، مشاور رئيس دانشگاه اديان و مذاهب، در این نشست، توضيحاتي را در رابطه با نحوه شكل‌گيري، اهداف و برنامه‌هاي این دانشگاه ارائه داد و گفت: دانشگاه اديان و مذاهب از اين لحاظ که همه اديان مختلف را مورد پژوهش قرار مي دهد، در نوع خود کم نظير است.

وي همچنين با اشاره به روابط و همکاري هاي خوب اين دانشگاه با مراکز پژوهشي ساير کشورها از جمله آلمان و ترکيه، بر آکادميک بودن اين همکاري ها تاکيد ورزيد.

مشاور رئيس دانشگاه اديان و مذاهب با اشاره به درک بالاي مسلمانان ترکيه از وضعيت جهان اسلام، اندیشمندان این کشور را از فعالان عرصه تقريب خواند و افزود: ترک ها همواره در امر تقريب مذاهب پيشگام بوده اند و از تعصب و افراط و نگاه قشري به دين اسلام به دور بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمين الهي منش، مدير گروه عرفان و تصوف دانشگاه اديان و مذاهب نیز در اين نشست گفت: اين دانشگاه همکاري هايي را به طور آکادميک با پژوهشگران ترکيه اي داشته است.

اساتيد و پژوهشگران دانشگاه ارزروم ترکيه نیز در پايان اين نشست بر لزوم همکاري هاي بيشتر درباره فرق اسلامي و علوم قرآني تاکيد کردند و اين حوزه را يکي از کانال هاي افزايش روابط دو کشور در حوزه علم دانستند.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha