پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله ایمانی فارس

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت جایگاه قضاء در حکومت، گفت: قوه قضائیه پیشانی حکومت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار اعضای شورای قضایی استان با بیان اینکه پیامبران الهی در طول تاریخ، دو مأموریت دعوت به توحید و دعوت به عدالت و قسط را دنبال می کرده اند، اظهار کرد: تحقق مأموریت پیامبران در طول تاریخ امکان پذیر نبوده است مگر اینکه فرمانشان متبع و دستوراتشان مطاع باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه پیشانی حکومت اسلامی است، افزود: اهمیت تشکیل قوه قضائیه و جایگاه عظیمی که نظام برای تشکیلات قضایی قرار داده است به جایگاه پیامبران و اوصیا مشخص می شود و ادامه خط انبیا در مجموعه دستگاه قضا تبلور می یابد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه همه دستگاه های مملکت باید در انجام وظیفه مهم دستگاه قضا با این تشکیلات همکاری داشته باشند، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس قوه قضائیه اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با فرمایشاتی بلند و متنفع، ریاست قوه قضائیه را برای دور دوم تمدید کردند که نشان از ارزش رهبر انقلاب برای دستگاه قضا و اشراف ایشان بر مسائل ریز و درشت این مجموعه است.

آیت الله ایمانی با مطلوب دانستن عملکرد دستگاه قضا در استان فارس، اظهار کرد: باید تعابیری شبیه همان که مقام معظم رهبری برای دستگاه قضا در دیدار با رئیس و مسئولین قوه قضائیه داشتند برای شورای قضایی استان فارس نیز به کار گرفت چرا که جایگاه استان ارتقا یافته و در جایگاه خوبی قرار گرفته و آنچه مشهود است، احساس امنیت و آرامش برای مردم استان فارس است.

وی تصریح کرد: مردم استان در فضایی زندگی می کنند که احساس آرامش بر آنها حاکم است و از مدیریت ارشد احساس رضایت می کنند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز شیراز به آمار پرونده های ورودی استان اشاره کرد و با طرح این پرسش که چرا باید به ازای هر 10 نفر در استان فارس یک پرونده قضایی وجود داشته باشد؟، گفت: می توان با برنامه ریزی، پیشگیری و ارتقای آستانه تحمل در جامعه در جهت کاهش پرونده ها قدم برداشت.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری، حمایت از تولید در فضاهای مختلف و برخورد با با کسانی که قصد بر هم زدن آرامش مردم را دارند مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: آنچه لازم به نظر می رسد پیشگیری به همراه بازرسی و پیگری های مداوم در کنار یکدیگر است.

وی با بیان اینکه قضات اسلامی در جایگاه رسول خدا و اوصیای ایشان تکیه زده اند، افزود: طبعا مسائل معنوی، فکری، دینی و اعتقادی قضات را محکم تر می کند و این افراد کسانی هستند که از راز و نیاز شب برای آرامش روز بهره می برند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به فعالیت دستگاه قضایی فارس در عرصه های مختلف با رتبه ممتاز همراه بوده است، اظهار کرد: رتبه های ممتاز نشان گر فعالیت های مناسب و اصولی در جبهه های مختلف بوده و انتظار نیز همین است و در آینده نیز منتظریم تا موفقیت هایی بیشتر از گذشته حاصل شود.

آیت الله ایمانی با اشاره به ظرفیت های معنوی و دینی در استان فارس، دین باوری مردم فارس را عمیق و ریشه دار دانست و افزود: این اعتقادات دینی و معنوی مردم ظرفیت مناسبی برای ارتباط دستگاه قضا و مردم است و امیدواریم که از این ظرفیت حداکثر استفاده صورت گیرد.

وی به رتبه ممتاز ستاد دیه فارس در کشور نیز اشاره و اظهار کرد: این رتبه ممتاز نشان گر جهاد مردم استان با مال و توجه آنها به خانواده های نیازمند است که در این مزنیه مردم فارس همیشه پیش قدم بوده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha