پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 334289
۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
مهدوی

کارشناس مهدویت: کارشناس مهدویت گفت: امروزه نیازمند تدوین پایان‎نامه‎هایی هستیم که مباحثی چون عدالت مهدوی را بحث کرده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام یاسر آیین، در کارگاه هندسه مهدویت که امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزارشد  بیان داشت: بسیاری از تصوراتی که ما از مسیحیت داریم مربوط به برخی عالمان مسیحی و مردم کوچه بازار است، مشکل این است ما چیزی را منتسب به دین میکنیم که ربطی به هسته مرکزی آن دین ندارد.

وی گفت: مهدویت مصدر صنعی است که میتوان آن را به مهدی(عج) بودن و یا مهدوی شدن معنی کرد،  این لفظ و اصطلاح میتواند، اشاره به شخص موعود داشته باشد و یک بار هم میتواند منتسب به عصر موعود شود.

این کارشناس مهدویت بیان کرد: وقتی در خصوص زندگی امام زمان(عج) و دولت موعود ایشان صبحت میکنیم،  آن بحث کاملا درون دینی است و  وقتی که در موضوعات مرتبط با مهدویت از جمله صلح صحبت می کنیم مبحث، برون دینی خواهد بود.

وی گفت: وقتی احساس میکنید شخصی از این فضا خارج است، هرچه به مباحث برون دینی مهدویت اشاره کنید،  قطعا در این بحث موفق خواهید شد و هرچه بیشتر به مباحبث درون مهدوی اشاره کنید، توفیق کمتر خواهد بود.

حجت الاسلام آیین، خاطرنشان کرد: امروزه نیازمند پایاننامههایی هستیم که مباحثی چون عدالت مهدوی را بحث کرده باشد.

این کارشناس مهدوی بیان کرد: آموزه مهدویت شامل ایدههاُ،  متون و رویدادهاست، در حوزه ایدهها به بحثهای نظری و در حوزه ابعاد تفسیری و در حوزه رویدادها به حوادث خواهیم پرداخت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha