پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رسانه ملی

سخنرانی های مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان از شبکه های مختلف سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سخنرانی های کوتاه مراجع عظام تقلید همانند سنوات گذشته در شبکه های یک، دو  و سه سیما به روی آنتن رسانه ملی می رود.

مخاطبان شبکه سه سیما هر شب قبل از پخش سریال هفت سنگ، شاهد سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواهند بود و از بیانات ایشان در ماه رحمت و مهربانی بهره مند خواهند شد.

همچنین علاقه مندان به شبکه دو سیما نیز هرشب در ساعت 23:30 از بیانات آیت الله العظمی سبحانی بهره مند خواهند گشت.

سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی نیز هرشب از ساعت 22:10 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

همچنین برنامه «ضیافت» نیز در ساعات نزدیک به افطار مهمان روزه داران خواهد بود و در این برنامه که به معرفی الگوهای بندگی می پردازد؛ خانواده و شاگردان مراجع و علما حضور خواهند داشت.

میان برنامه های کوتاهی نیز با عنوان «ارمغان» با حضور آیات جوادی آملی، حسینی بوشهری و حجج اسلام والمسلمین علم الهدی، رفیعی، پناهیان، آقاتهرانی و استاد رحیم پور ازغدی از شبکه های مختلف سیما روی آنتن می رود.

«درس هایی از قرآن» حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی نیز همانند سال های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 18:20 به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

ویژه برنامه های «یادخدا»، «لحظه درنگ»، «شهر باران»، «ماه عسل»، «نسیم اجابت» و «ماه خدا» با رویکرد ماه مبارک رمضان و ترویج اندیشه های قرآنی و روایی به روی آنتن شبکه های مختلف سیما می روند.

همچنین پخش سخنرانی های حاج آقا مجتبی تهرانی هر روز از ساعت 12 از شبکه یک سیما، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان از ساعت 13:30 و آیت الله مهدوی کنی از ساعت 7 صبح از شبکه دو؛ و  حجت الاسلام والمسلمین رفیعی قبل از اذان ظهر از شبکه سوم سیما از دیگر برنامه های معارفی سیما می باشد.

تصریح می شود سخنرانی های علامه جعفری در ساعت یک بامداد، آیت الله جوادی آملی در ساعت 12:30، دکتر رحیم پور ازغدی از ساعت 15 و استاد فاطمی نیا در سحرگاه های ماه مبارک رمضان از شبکه چهارم سیما به روی آنتن می رود.

خاطرنشان می شود، سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی از ساعت 9:30، سخنرانی‌های زنده از حرم حضرت معصومه (س) در ساعت 13:30، آیت الله ناصری در ساعت 16:30 و حجت‌الاسلام پناهیان در ساعت 24 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

به نظر می رسد شورای معارف سیمای جمهوری اسلامی با دستانی پر خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کرده است و این مسئله نویدبخش نقش پررنگ تبلیغ اسلام در این ایام برای تقویت دین خواهد بود.

انتهای پیام 313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha