جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: : تنها راه محاصره کردن این تفکرات منجمد و بدون علم آن است که علمای سنی نیز در کنار ما با استفاده از منابع دقیق تفسیری و عقلی اشتباهات و انحرافات فاحش این افراد را نشان دهند تا همه دنیا بفهمند که وهابیت در چه ظلمتی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،این مرجع تقلید ظهر امروز در درس تفسیر خود در مدرسه حجتیه با اشاره به آیات ابتدایی سوره زمر اظهارداشتند: یکی از بحث‌های مهم در ابتدای این سوره بهانه‌تراشی مشرکان برای عبادت بت‌ها بود.

ایشان افزودند: مشرکان به دروغ بهانه می‌آوردند که برای تقرب به خدا این بت‌ها را عبادت می‌کنند، ولی به قول فرمایش الهی، آنها دروغ می‌گفتند و بت‌ها را عامل نفع خود و مایه روزی و سرنوشت می‌دانستند.

این مرجع تقلید گفتند: نظیر چنین آیه‌ای در سوره یونس نیز وجود دارد که مشرکان بت‌ها را شفیع خود می‌دانند و همین دو آیه با مستمسکی برای محمدبن عبدالوهاب بود تا در کتاب کشف الشبهات خود با استفاده از این دو آیه شیعیان و همه مسلمانان را کافر بداند

ایشان ادامه دادند:عبد الوهاب بیان می‌کرد شیعیان و اهل سنت که قبر حضرت رسول(ص) را زیارت کرده و از ایشان طلب شفاعت می‌کنند مثل همین کافران هستند که بهانه‌تراشی می‌کنند.

حضرت آیت‌الله‌ سبحانی تصریح کردند: همین تفکرات مسموم و اشتباه بود که عده بسیاری را در طول تاریخ به انحراف کشاند و امروزه گروه‌های تروریستی و خونخواری را به اسم دفاع از اسلام حقیقی را ایجاد و به جان مسلمانان انداخت.

استاد خارج فقه و اصول حوزه بیان داشت: در سوریه و عراق شاهد این جنایات هستیم آتش همه این نفاق‌ها از همین تفکرات مسموم و بدون پشتوانه عقلی نشات گرفت.

ایشان گفتند: تنها راه محاصره کردن این تفکرات منجمد و بدون علم آن است که علمای سنی نیز در کنار ما با استفاده از منابع دقیق تفسیری و عقلی اشتباهات و انحرافات فاحش این افراد را  نشان دهند تا همه دنیا بفهمند که وهابیت در چه ظلمتی به سر می‌برد.

حضرت آیت‌الله سبحانی عنوان کردند: مشرکان معتقد بودند که سرنوشت آنها در دست بت‌هاست و اعتقاد ربوبی به بت‌ها داشتند و وهابیت نیز همین تهمت را علیه ما روا می‌دارد در حالی که شیعیان به هیچ وجه چنین اعتقاد و نگاهی نداشته‌اند.

ایشان افزودند: ما اعتقاد نداریم که عزت و ذلت، یاری نهایی، قضا و روزی و... از کسی غیر از خداست، ولی این منافاتی ندارد که خداوند برای همه این امور نیز زیرمجموعه‌هایی داشته باشد به خصوص در امر شفاعت به هیچ عنوان کسی نمی‌تواند ما را با مشرکان مقایسه کند.

معظم له اضافه کردند: زیرا مشرکان هم بت‌ها را پرستش می‌کنند و هم آنها را شفیع خود قرار می‌دهند در حالی که ما هیچ اعتقادی به اینگونه مسایل نداریم و این تهمت بزرگی به شیعه است.

ایشان یادآور شدند: اهل‌بیت‌(ع) و پیامبر‌(ص) به سفارشات قرآنی است و این مسئله نیز هیچ منافاتی با عبادت خداوند ندارد؛ زیرا کسی که پیامبر(ص) را تکریم می‌کند به منزله آن نیست که حضرت را می‌پرستد متاسفانه آنان این اکاذیب را به بچه‌های مدرسه‌ای خود نیز می‌آموزند و هر روز این مطالب کذب را برای آنها عنوان می‌کنند تا کینه‌شان نسبت به شیعه بیشتر شود.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: آنها به شدت از اسلام و حقیقت دورند و با اجبار می‌خواهند مطالب ضد عقلی خود را بر دهان دیگران گذاشته  و به دیگران نسبت دهند آنها بیان می‌کنند که شیعیان با توجیه مسئله توسل نمی‌توانند از اتهام شرک خارج شوند، چون توسل نیز نوعی شرک است.

 ایشان افزودند: آنها اگر نگاهی به قرآن بیاندازند و یا نگاهی دقیق‌تر به اعمال ما داشته باشند، می‌فهمند خداوند در قرآن نیز فرموده است که مردم به پیامبر‌(ص) متوسل شوند و از ایشان بخواهند که برایشان دعا کند که این مسئله در آیه 58 سوره نسا آمده است،

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: نکته جالب اینجاست که برای این هم توجیه دارند و می‌گویند که این توسل فقط در زمان حیات پیامبر‌(ص) لازم بوده و پس از فوت پیامبر‌(ص) کسی نمی‌تواند به ایشان متوسل شود، زیرا ایشان فوت کرده و دیگر از دستشان بر نمی‌آید و این در حالی است که ما به آنها می‌گوییم چطور می‌شود که یک شی واحد هم نماد توحید باشد و هم شرک و اثری که به آن موجود توحیدی معتبر شود پس از مرگشان از ایشان زایل نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله‌ سبحانی خاطرنشان کردند: با این‌که روایت بسیاری زیادی در خصوص دعای پیامبر‌(ص) و مومنان در حق یکدیگر وجود دارد که این دعا باعث برآورده شدن این حاجت است، وهابیون هنوز در این تفکرات نابخردانه خود زنده هستند.

سبحانی،وهابی، توسل،شرک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha