جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله مکارم

تبلیغات سوء علیه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) مبنی بر بی توجهی شیعیان به قرآن، دروغی بیش نیست و حضور گسترده جوانان در آیین های جزء خوانی پاسخی محکم به تبلیغات دروغ استکبار علیه جوانان مسلمان و شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، عصر امروز در آغاز برگزاری آیین ترتیل خوانی جزء پنجم قرآن کریم، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، حضور یافت و به ایراد سخن پرداختند.

ایشان با تقدیر از شرکت گسترده مردم به ویژه جوانان در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم، گفتند: خدا را شاکریم که زنده ماندیم و برگزاری جلساتی برای قرائت قرآن کریم با این عظمت و شوکت در کشور پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را شاهد هستیم.

این مرجع تقلید با بیان این که شاید به خواب هم نمی‌دیدیم که روزی چنین جلساتی برای تلاوت قرآن کریم داشته باشیم، ادامه دادند: این برنامه گسترده از جوار حضرت فاطمه معصومه(س) و شهر مقدس قم آغاز شد و دیگر شهر‌ها نیز با الگو گیری از آن، چنین سنت حسنه‌ای را گسترش دادند، تا جایی که این آیین در کشورهای دیگر  نیز در حال برگزاری است.

معظم له، حضور گسترده جوانان در این آیین را پاسخی محکم به تبلیغات دروغ استکبار علیه جوانان مسلمان دانسته و ابراز داشتند: زمانی که این حضور گسترده در جهان به نمایش گذاشته می‌شود، همگان می‌فهمند که این همه تبلیغات سوء علیه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) مبنی بر بی توجهی شیعیان به قرآن، دروغی بیش نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، بیان داشتند: امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه بسیار سخن گفته است؛ ایشان در سخنی بیان داشته‌اند: «بهار دل‌ها در قرآن است»؛ اگر بخوهیم جوانه‌های توحید، ایمان و تقوا و بندگی خدا در دل‌های ما شکوفا شود، باید به سراغ قرآن برویم.

ایشان ادامه دادند: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه بیان داشته‌اند که «چشمه‌های علم در قرآن است»؛ انسانی که سال‌ها در قرآن تحقیق کرده باشد، متوجه می‌شود که ریشه تمامی علوم در قرآن است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ما باید با تلاش فراوان به این چشمه‌های علم دست یابیم و از آن برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بهره ببریم.

معظم له سخن دیگر امیرالمؤمنین(ع) درباره قرآن را این چنین تشریح کردند: بر اساس این روایت، قرآن کریم برای قلوب انسان‌ها برطرف کننده زنگار است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به روایتی دیگراز امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفتند:‌ امام(ع) فرمودند "کسی کنار قرآن می‌نشیند و بلند می‌شود، چیزی از او کم و چیزی به او اضافه می‌شود.‌ آنچه از او کم می‌شود، گمراهی و آنچه به او اضافه می‌شود هدایت است".

ایشان در پایان خاطرنشان کردند:‌ این حدیث شریف، مسئولیت ما را نسبت به مجالس قرآنی مضاعف می‌کند، به این معنی که هر حضور ما باید گمراهی‌ای از ما کم کرده و بر هدایت ما نیز بیافزاید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha