جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 334678
۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
حجت‌الاسلام صالحیان

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای کمک به هم نوعان است، بر کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمدتاکید کرد.

حجت الاسلام محمد رضا  صالحیان  که به عنوان کارشناس دینی در ماه مبارک رمضان در برنامه زنده تلویزیون شبکه اصفهان پیرامون جمع آوری کمک های مردمی برای آزادسازی  زندانیان جرایم غیر عمدصحبت و فعالیت می کند، در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با اشاره به فعالیت های ستاد دیه  برای آزادسازی زندانیان غیر عمد اظهار داشت: آزادسازی زندانیان دیه و جرائم غیرعمد را از دیدگاه های مختلف عاطفی، اخلاقی و دینی می توان مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه در دین اسلام بر اصلاح میان دو نفربسیار تاکید شده، افزود: کمک برای پرداخت دیون افراد نیازمند نیز به نوعی کمک به رفع اختلاف میان شاکی و متشاکی و در واقع عمل به این دستور دینی است.

رئیس شورای سیاتگذاری ائمه جمعه اصفهان، با اشاره به بُعد اجتماعی این گونه اعمال خیر بیان داشت:  عدم بها دادن به این گونه امور همانند کمک به آزادسازی فردی که به دلایل جرائم غیرعمدی زندانی است می تواند به پیکره اجتماع و خانواده ضربات جبران ناپذیری می زند.

وی ادامه داد: در واقع زمانی که خانواده سرپرست و حامی خود را از دست می دهد از نظر اقتصادی، مسایل حمایتی و تربیتی دچار مشکل  شده و با توجه به اینکه همین خانواده ها بخشی از اجتماع را تشکیل می دهند در نهایت ممکن است جامعه با مشکلات مختلف اخلاقی و دیگر مسایل مواجه شود.

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به حدیثی از پیامبر که اگر مسلمانی سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه سر بر بالین گذارد، مسلمان نیست، ابراز داشت: مفهوم این حدیث تنها به معنای گرسنگی و سیری اشاره ندارد بلکه این تعبیر نیز از آن بر می آید که اگر مسلمانانی در کمال امنیت بخوابد اما همسایه اش به دلیل فقدان یک عضو خانواده  احساس امنیت روحی و اجتماعی نداشته باشد، نام این افراد را نمی توان مسلمان نهاد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب شهروندان اصفهانی برای انجام فعالیت های نیکوکارانه تاکید کرد: بر این اساس ستاد دیه استان اصفهان نیز با مدیریت توانمند خود توانسته به خوبی اعمال نیک خیران را مدیریت کند و  از این ظرفیت در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بیشترین و بهترین استفاده را ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha