شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام ملک‌مکان فارس

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به تأکید معارف دینی مبنی بر توجه به صرفه جویی، گفت: تریبون نماز جمعه و جماعات فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ صرفه جویی است.

به گزارش خبرگزاری حوزهاز شیراز، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملک مکان در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه آب بین  شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و شرکت آبفای فارس، اظهار کرد: شریعت مقدس اسلام در  قرآن کریم و احکام فقهی خود، آب را منشاء همه موجودات می داند و استفاده بهینه از آب نیز در این راستا قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه صرفه جویی در اسلام و در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب نوعی شکرگزاری از نعمات خداوند و بخصوص نعمت حیات بخش آب است.

ملک مکان با بیان اینکه پاک بودن جامعه در نزول باران رحمت الهی بسیار موثر است، تصریح کرد: بی شک اگر جامعه ای پاک، سالم و بدون باشد، خداوند نیز نعمت هایش از جمله بهتر و زیباترین آنها یعنی باران را نازل می کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس به وضعیت منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه فارس با مشکل خشکسالی و کم آبی روبروست، افزود: صرفه جویی در مصرف آب وظیفه ای همگانی است و قطعا با مصرف صحیح و بهینه، خدمات مطلوبی در استفاده همگانی از آب فراهم می شود.

ملک مکان با بیان اینکه تریبون نمازجمعه و جماعات فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در میان نمازگزاران است، خاطرنشان کرد: باید از نظر اعتقادی این مسئله را یادآوری و بر هشدار نسبت به بحران کم آبی در افکار عمومی تأکید کرد.

وی با اشاره به وجود 72 نماز جمعه در استان، آن را فرصتی مناسب برای گسترش موضوعات فرهنگ و دینی معرفی و اظهار کرد: مفاد تفاهم نامه منعقد شده بر محور صرفه جویی در مصرف آب را می توان با استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه هر چه بیشتر گسترش داد و مردم را نسبت به این موضوع حساس کرد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha