چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مبلغان

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده گفت:افزایش ظرفیت های آموزشی و ارتقا شاخص های علمی از جمله زمینه های تاثیرگزار در جذب و پذیرش طلبه در مدرسه علمیه خواهران نقده است.

مدیر مدرسه فاطمیه نقده و همچنین مسئول حوزه علمیه این شهرستان درگفتگو با خبرنگار حوزه درارومیه جایگاه و وضعیت کلی این مدرسه را در استان تبیین نمودند  .

خانم سعیدی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه نقده با اشاره به تاریخچه آغاز فعالیت مدرسه علمیه فاطمیه تصریح کرد: مدرسه علمیه خواهران به طور رسمی از سال 79 در نقده شروع به تربیت و جذب طلبه کرد که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی بانوان این شهرستان برای تحصیل در حوزه علمیه همراه شد.

وی در بیان فضای فرهنگی و اجتماعی این شهرستان افزود: ترکیب جمعیتی متشکل از همزیستی شیعه و سنی از شاخصه های تاثیرگزار برفرهنگ این شهرستان است.

 حوزه علمیه مروج بصیرت دینی و اجتماعی در بطن مردم

وی حوزه علمیه خواهران را به عنوان یکی از  بسترهای موثر و فعال در زمینه فراگیری  علوم دینی دانست و افزود:پاسخگویی و حل بسیاری از چالش ها و نیازهای معنوی که دستاورد ورود فرهنگ های بیگانه است با ارائه مشاوره و تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه تامین می شود.

مدیر مدرسه فاطمیه نقده به افزایش جذب طلبه در سالجاری اشاره کرد و افزود: با احداث ساختمان جدید آمار جذب و پذیرش طلبه تا 20 درصد افزایش یافته که اکنون بیش از 90 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند.

ارتقا سطح علمی در حوزه علمیه خواهران نقده

وی آمار فارغ التحصیلان این مدرسه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از 120 طلبه   فارغ التحصیل سطح دو هستند که زمینه را برای تحصیل و ادامه فراگیری علوم در سطح 3 آماده می کنیم.

سعیدی حوزه های علمیه خواهران را یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: رفع شبهات در سطح جامعه و آشنایی اصولی با معارف اسلامی می تواند از بسیاری از خلاهای فرهنگی و آسیب زننده توسط نیروهای حوزوی خنثی و مهار شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحیدری زاد مسئول حوزه علمیه نقده فعالیت حوزه علمیه خواهران نقده را امیدبخش و پویا عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه به عنوان منبع نشر معارف اسلامی با محوریت تبلیغ دینی توانسته در طول تاریخ جامعه اسلامی نقش مهم و بسزایی را ایفا کند.

بانوان طلبه مستحکم کننده پایه های خانواده هستند

امام جمعه نقده تحصیل بانوان در حوزه علمیه را موجب تقویت پایه های بنیادی خانواده دانست و افزود: تربیت و تحصیل بانوان در مراکز دینی و حوزوی موجب مصونیت کانون خانواده از گزند آسیب های اجتماعی می شود.

وی ارتقا سطح علمی حوزه علمیه نقده را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: مهیا ساختن ظرفیت های آموزشی و استقبال برای تحصیل در سطوح بالاتر از سوی بانوان موجب ارتقا سطح علمی و افزایش بنیه دینی در جامعه می شود.

حجت الاسلام حیدری زاد افزایش بسترهای آموزشی را از جمله شاخص های تحصیل در حوزه علمیه دانست و افزود: انتقال آگاهی و بصیرت در جهت نهادینه ساختن بحث فرهنگ بایستی با ریشه یابی و کارفرهنگی در بطن خانواده و جامعه نهادینه شود که در این میان فعالیت حوزه های علمیه قابل لمس و مورد توجه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha