پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر واعظی

خوشبختانه درسال های اخیرشاهد این هستیم که علمای ما ازابزارهای جدید، تکنولوژی روز، نرم افزارهای مختلف و فضای مجازی برای ترویج موضوعات دینی و قرآنی بهره برده و آثارفاخری را به مردم ارائه می دهند.

دکترمحمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات پس ازبازدید ازبخش حوزوی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که درمحل باغ موزه دفاع مقدس درحال برگزاری است، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری، با اشاره به نقش تاثیرگذارحوزه درترویج فرهنگ، مبانی و احکام قرآن کریم درجامعه گفت: ریشه فقه، شرع و همه آنچه ما داریم، همه از برکت وجود قرآن است و از قدیم الایام نقش حوز علمیه در ترویج آموزه‌های قرآنی تعیین کننده بوده است.

وی بهره گیری ازفناوری های نوین درشیوه های ترویج و تبلیغ دین توسط حوزه‌ را بسیار کارآمد توصیف کرد و ادامه داد: خوشبختانه درسال های اخیرشاهد این هستیم که علمای ما ازابزارهای جدید، تکنولوژی روز، نرم افزارهای مختلف و فضای مجازی برای ترویج موضوعات دینی و قرآنی بهره برده و آثارفاخری را به مردم ارائه می دهند.

دکترواعظی افزود: دربازدید ازبخش حوزوی نمایشگاه عملکرد خوب حوزه باعث شده است استفاده از معارف قرآن کار سختی نباشد زیرا کارهای پژوهشی، تحقیقی که در رابطه با موضوعات مختلف دراین بخش انجام شده باعث می شود، اقشارمختلف مردم مثل دانشجویان و اساتید و ... براساس موضوعی که می خواهند، مقاله یا تحقیق انجام دهند و بیش ازگذشته ازقرآن و مفاهیم آن بهره مند گردند.

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات درپایان با اشاره به لزوم استفاده محتوایی ازمفاهیم قرآنی گفت: در گذشته همواره با این خلاء مواجه بودیم که قرآن درخانه هایمان بود، ولی کمترازآن استفاده می کردیم به دلیل این که نوع استفاده را کمترمی دانستیم و بیشترپدران ما همان خواندن و تلاوت قرآن را عبادت می دانستند که البته هست، اما به نظرمن امروزجامعه ما بیش ازهرزمان دیگر نیازبه استفاده محتوایی ازقرآن دارد.

313/34

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha