پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام حسن

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) یک تاکتیک سیاسی بود که سبب ماندگاری شیعه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی،  عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن ماه مباک رمضان، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: این امام همام نامش حسن و اخلاق و رفتارش نیر همانند نامش نیکو بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به شیوه نام گذاری دومین امام شیعیان اشاره کرد و بیان داشت: حضرت محمد(ص)، پس از مطلع شدن از به دنیا آمدن امام حسن(ع) به خانه حضرت علی(ع) رفته و از او سؤال می کند که آیا برای فرزندت نامی را انتخاب کرده ای؟ که امام علی(ع) در پاسخ بیان می کند که من در نامگذارى فرزندان خود به شما پیشى نمى گیرم.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه گفت: پیامبر(ص) در جواب آن سخن امام علی(ع) پاسخ داد که من نیز در نامگذارى نوه هایم از خداوند متعال سبقت نمی گیرم که در همین حین خداى تبارک و تعالى به جبرئیل امر فرمود که براى محمد پسرى متولد شده، به نزد وى برو و سلامش برسان و تبریک و تهنیت گفته و به وى بگو که «براستى على نزد تو به منزله هارون است از موسى، پس او را به نام پسر هارون قرار ده».

آیت الله شفیعی ادامه داد: جبرئیل از آسمان فرود آمد و از سوى خداى تعالى به وى تهنیت گفته و سپس بیان داشت که خداوند متعال تو را امر کرده که نام فرزند علی را همنام با پسر هارون قرار دهی که بدین صورت رسول خدا او را حسن نامید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به صفت کریمه اهل بودن امام حسن مجتبی(ره) خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی هر روز درب خانه اش باز و سفره اش پهن بود و هر چه در خانه داشت بر سر سفره می گذاشت؛ از این روز به کریم اهل بیت معروف شد

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به دوران دشوار سیاسی در زمان حیات امام حسن مجتبی(ع) گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) یک تاکتیک سیاسی بود که سبب ماندگاری شیعه شد.

آیت الله شفیعی با بیان این که درایت امام حسن مجتبی توطئه های معاویه را خنثی کرد، بیان داشت: امام حسن در آن دوران چاره ای جز صلح نداشت؛ چرا که در صورت جنگ اسلام راستین در زمین باقی نمی ماند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود، با بیان این که صلح امام حسن(ع) زمینه ساز قیام حسینی بود، اظهار داشت: اگر صلح امام حسن نبود، جهاد کربلا نیز به وجود نمی آیند و ممکن بود اسلام به این مرحله از اقتدار کنونی نرسد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha