چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی

امام جمعه قم بر جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و گفت: آشناسازی نسل جوان با آموزه های اهل بیت(ع) آینده جامعه اسلامی را بیمه می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم، با گرامیداشت سالروز ولادت امام مجتبی(ع)، گفت: محبت امری فطری است که مربوط به درون انسان می شود.

وی با تأکید بر این که محبت ائمه(ع) بدون معرفت ممکن نیست، ابراز داشت: اگر ادعای محب اهل بیت(ع) را داریم، ابتدا باید نسبت به آنها معرفت یابیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: کسی که به کریمه اهل بیت(س) معرفت یابد، می فهمد این بانو به اذن خداوند دارای مقام شفاعت است؛ اگر چنین اعتقادی نداشته باشیم، محبت ما نیز به ایشان بی معنا می شود.

امام جمعه قم با اشاره به نامه از امیرالمومنین(ع) خطاب به امام مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در این نامه امام حسن(ع) نه تنها پاره تن، بلکه او را تمام وجود خود معرفی کرده  و به فرزند خود توصیه می کنند که سیر تاریخی داشته باشد و تاریخ گذشتگان را مطالعه کند، تاریخی که در آن، با گذشت اندک زمانی از ارتحال پیامبر(ص)، دخترش را در خیابان سیلی زدند و... .

وی با بیان این که انسان با مطالعه تاریخ، درس های بزرگی به دست می آورد، افزود: پیام تاریخ بعد از نبی مکرم اسلام(ص) این است که اولیای امر از نظر دینی کوتاهی نکرده اند، ولی اگر مردم مراقب نکنند و امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند، گناه در جامعه رواج پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، کینه را از عواملی معرفی کرد که باعث نرسیدن انسان ها به برکات و مقامات می شود و گفت: کینه بغض نگهداری شده در دل است که انسان برای کمال، باید دلش را از آن خالی سازد.

وی همچنین به نقش قم در حفظ و نشر آموزه های اسلام ناب اشاره کرد و بیان داشت: قم به برکت انقلاب اسلامی مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) است و باید بدانیم که ماندگاری این وضعیت تضمین نشده است و مردم باید با هوشیاری، مراقب آسیب ها باشند. البته در این عرصه جوانان نقش کلیدی دارند، از این رو باید با جذب آنها به مساجد و آشنا ساختن با آموزه های دینی، آینده جامعه را بیمه و تضمین کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha