جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جزایری

آیت الله موسوی جزایری، ریشه بسیاری از انحرافات انسان را دوستی های غلط دانست و افزود: روز قیامت در آیات قرآن با عنوان روز ندامت یاد شده و انسان در این روز پشیمان است که چرا در زندگی مسیر درستی را انتخاب نکرده است و انتخاب این مسیر صحیح تنها با دوست خوب حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه دوشنبه، در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه رمضان به مسأله دوستی و رفاقت و نقش آن در زندگی انسان اشاره کرد و اظهارداشت: رفاقت نقش بسیاری در شکل گیری شخصیت انسان دارد؛ به طوری که دوست خوب سبب عاقبت به خیری و دوست بد نیز سبب ضلالت و گمراهی انسان می شود.

 رییس حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که در انسان حس و حالی وجود دارد که او را متمایل به تعامل با هم نوع خود می کند، گفت: انسان در رفاقت و دوستی از شخص مقابل تقلید می کند و سعی می کند رفتارهای او را انجام دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تقلید انسان از هنرمندان و ورزشکاران معروف، یا دانشمندان و بزرگان اظهار داشت: انسان در این میان به سبب این که این افراد را پسندیده است از آن ها تقلید می کند و این غریزه در انسان وجود دارد.

امام جمعه اهواز با بیان این که انسان در رفاقت ها و تقلیدها باید بسیار مراقب باشد، گفت: در این رفاقت ها با وجود سابقه مذهبی ممکن است انسان به آرامی دچار لغزش شود و در منجلاب فساد سقوط کند لذا باید از تقلید کورکورانه در رفاقت‌ها پرهیز شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، ریشه بسیاری از انحرافات انسان را دوستی های غلط دانست و افزود: روز قیامت در آیات قرآن با عنوان روز ندامت یاد شده و انسان در این روز پشیمان است که چرا در زندگی مسیر درستی را نتخاب نکرده است و انتخاب این مسیر صحیح تنها با دوست خوب حاصل می شود.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود، با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: حضرت در این حدیث در نصیحتی به امام باقر(ع) می فرماید ای فرزندم با پنج طایفه هرگز دوستی نکن که نخستین آن ها فاسق است؛ چرا که در این گروه، وفاداری وجودندارد و در مواقع حساس ممکن است انسان را به طمع های دنیوی بفروشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha