جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولیت جمکران

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که آیینه تمام نمای هر فرد در قالب نماز قابل تحقق است، بر توجه جدی تر مردم به برپایی نماز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، در سی و هشتمین جلسه شورای معاونین و مدیران مسجد مقدس جمکران به تبیین اهمیت جایگاه نماز پرداخت و اظهار داشت: آیینه تمام نمای هر فرد در قالب نماز قابل تحقق است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به آيه "وَ إِذْ بَوَّأْنا لِإِبْراهيمَ مَکانَ الْبَيْتِ أَنْ لا تُشْرِکْ بي‏ شَيْئاً وَ طَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفينَ وَ الْقائِمينَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ(حج/26)"، گفت: خداوند متعال در این آیه یک وظیفه انفرادی و در آیه دیگری وظیفه ای جمعی را برای آماده سازی خانه خدا برای نمازگزاران معین می کند.

وی ادامه داد: خداوند در قالب نماز همه احکام شرعی مانند حجاب، حق الناس، حق الله و ... را قرار داده تا از این طریق فرد نمازگزار به انسانی متشرع و مؤمن واقعی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با تأکید بر باشکوه برگزار شدن نمازهای جماعت، ابراز داشت: تأکید و تمرکز آیات متعدد قرآن کریم بر موضوع نماز، بیانگر اهمیت به پا داشتن آن است؛ بنابراین ما در مسجد مقدس جمکران باید اهمیت خاصی برای مسئله نماز قائل شویم و هم به اصل برگزاری این فریضه و حذف موارد مزاحم آن توجه کنیم و هم در زمینه ایجاد غرفه های کنترل و تصحیح نماز، پاسخ به مسائل و احکام نماز و توجه دادن نمازگزاران به نماز صحیح اهتمام بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha