پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 335124
۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
خالد قدومی

نماینده حماس در ایران با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و صهیونیست برای خدشه وارد کردن به پیکره این مقاومت، گفت: هدف ترویج شایعات و غرض ورزی ها ایجاد فاصله میان ملت های اسلامی و مقامت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خالد قدومی، نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست بررسی دیدگاه و منظومه فکری حماس نسبت به جریان های تکفیری  که در قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران به برخی تلاش ها برای تخریب چهره حماس در میان شیعیان و به ویژه ملت ایران پاسخ داد.

وی با اشاره به انتشار تصاویری از جمعیتی که در آن جنازه دو تن از افراد تشییع می شود و بر روی پیکر آنها و در دستان مردم پرچم داعش می باشد، افزود: هیچ مدرکی مبنی بر این که این آیین تشییع جنازه در فلسطین و یا با حضور مردم فلسطین انجام شده، وجود ندارد و بیشتر به کاری های گرافیکی شبیه است. از این تصاویر بدتر این که گفته می شود این جنازه ها از منزل اسماعیل هنیه بیرون آمده است! در حالی که ایشان هیچ گاه هیچ جریان و حرکت افراطی را نمی پذیرد.

نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و صهیونیست برای خدشه وارد کردن به پیکره این مقاومت، گفت: هدف ترویج این شایعات و غرض ورزی ها ایجاد فاصله میان ملت های اسلامی و مقاومت است و باید بدانیم که مقاومت اسلامی در شرایط حساسی وجود دارد و هرچه حمایت ملت های اسلامی از این جریان بیشتر باشد، توفیقات بهتری نیز به دست خواهد آمد.

خالد قدومی با اشاره به حساسیت این مسئله و ضرورت هوشیاری مسلمانان در ایام نزدیک به روز جهانی قدس، ابراز داشت: درست است که در فلسطین شیعه ای وجود ندارد، ولی اسلام مردم این کشور، اسلام میانه رو و دور از هرگونه تعصب و افراطی گری می باشد.

وی با تأکید بر این که مسلمانان فلسطینی محب اهل بیت علیهم السلام هستند، ادامه داد: اسامی اهل بیت (علیهم السلام) بر روی فرزندان فلسطینی و همچنین مساجد گذاشته می شود؛ نوجوان 16 ساله ای که چند روز گذشته به دست رژیم صهیونیستی سوزانده شد نیز نامش محمد حسین بود.

خالد قدومی با اشاره به تخریب برخی مساجد غزه در جنگ 22 روزه، اظهار کرد: در این جنگ برخی از مساجدی که مورد تخریب قرار گرفت، مساجدی بود که به نام اهل بیت (علیهم السلام) بود، ولی بعد از جنگ این مساجد از سوی حماس مورد بازسازی قرار گرفت.

نماینده حماس در ایران خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی از عوامل گروه داعش در گذشته در حماس بودند که از این جنبش جدا شده باشند، ولی افراطی گری هیچ گاه در تفکر حماس وجود نداشته است.

وی در باره واکنش مقامات حماس در برابر حرکت های افراطی، اظهار داشت: چندی پیش اسامه حمدانی از شخصیت های برجسته حماس نظر جنبش را نسبت به داعش مطرح کرد، البته باید بدانیم که مسئله و شرایط حساس فلسطین بر نمی تابد که وارد کشمکش های طایفه ای شود.

این مبارز فلسطینی خاطرنشان کرد: فلسطین مانند ایران کشوری بزرگ و دارای اقتدار نیست که در عرصه ها و مسائل مختلف بتواند ورود یافته و واکنش نشان دهد؛ البته در خود فلسطین از  به راه افتادن حرکت های افراطی جلوگیری می شود، ولی این توانایی در خارج از مرزها وجود ندارد.

خالد قدومی در پایان افزود: آرزوی قلبی ماست که داعش اسلحه خود را به جای هدف گرفتن به سمت مسلمانان، به سوی صهیونیست ها بگیرد و این جریان خشن و متجاوز را نابود سازد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha