پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 335250
۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
اعتکاف

معاون فرهنگي تربيتي جامعة المصطفي العالميه مشهد از استقبال قابل توجه و دور از انتظار طلاب ايراني و غيرايراني براي شركت در مراسم معنوي اعتكاف روزهاي پاياني ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام عصارزاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، با بيان اين مطلب كه اين اعتكاف با عنوان طرح احياي سيره نبوي است زيرا رسول خدا(ص) در دهه آخر ماه رمضان در مسجد معتكف مي شدند، ابرازداشت: امسال دهمين سالي است كه اين مراسم معنوي در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري مشترك اين مراسم با مركز مديريت حوزه علميه خراسان براي چهارمين سال پياپي، خاطرنشان كرد: امسال طلاب غيرايراني از 44 مليت در مراسم اعتكاف رمضان حضور دارند كه بخشي از آنان طلاب مجتمع عالي مشهد، تعدادي از  مدارس جامعة المصطفي قم و حدود 30 نفر از طلاب مرتبط با دانشگاه مجازي المصطفي(ص) از كشورهايي چون: دانمارك، فرانسه، سوييس و... در اين مراسم شركت خواهند كرد و فقط با توجه به شرايط فلسطين، ميهمانان اين كشور نتوانستند حضور يابند.

معاون فرهنگي تربيتي جامعة المصطفي العالميه مشهد در ادامه اضافه كرد: افتتاحيه مراسم معنوي اعتكاف از امشب با همكاري مركز مديريت حوزه علميه خراسان از ساعت 10 شب در مدرسه علميه عالي نواب برگزار مي‌شود و آيت الله اعرافي، عضو مجلس خبرگان رهبري و رييس جامعه المصطفي العالميه مشهد سخنراني خواهد كرد.

وي به برگزاري برنامه‌هايي چون: دعاي ابوحمزه ثمالي، نماز استغاثه به امام زمان(عج)، سخنراني، محفل انس با قرآن، تلاوت قرآن و مشاوره اشاره و خاطرنشان كرد: با توجه به شعار اعتكاف امسال كه «اعتكاف، تجلي عشق به مهدويت» مي‌باشد، ‌8 حلقه معرفت از ساعت 11 تا 12 ظهر با عنوان «اعتكاف، گام اول انتظار»، «قرآن، نور افشاني در آخرالزمان»، «پيوند معنوي با امام عصر(عج)»، «شبهات مهدويت»، «زندگي به سبك انتظار»، «سيره علما در اعتكاف و انتظار»، «زيارت» و «مروري بر ادعيه» برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام عصارزاده، افزود: با توجه به حضور طلاب عرب زبان در اين مراسم، حلقه‌اي به زبان عربي با موضوع سبك زندگي و انتظار برگزار خواهد شد.

وي با بيان اين كه حضور برخي اساتيد در كنار طلاب از برنامه‌هاي خوب اين مراسم مي‌باشد، گفت: در اين برنامه معنوي، طوماري به حمايت از مظلومان غزه و محكوميت داعش توسط معتكفان امضا مي‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha