سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 335263
۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
رفیعی

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) با اشاره به تعالیم دینی درباره کسانی که دل به دنیا بسته اند، گفت: اگر انسان به مادیات دل ببندد، گرفتار غم همیشگی در دل، آرزوهای بزرگ و دست نیافتنی و فروختن دنیا به آخرت می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع نمازگزاران حرم ‏حضرت معصومه(س) به آیه 17 مبارکه  سوره حدید اشاره کرد و گفت: در این آیه خداوند قلب خاشع را به زمین آماده کشت معرفی می کند که با باران (ذکر الهی) سرسبز می شود.

وی با بیان این که قلب انسان با موعظه بارور می شود، افزود: خداود در ادامه این آیه انسان ها را به تفکر در آیات توصیه می کند؛ توصیه ای که در جای جای قرآن وجود دارد.

 عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) توجه به قرض  و انفاق را دیگر توصیه قرآن کریم در این سوره مبارکه معرفی کرد و گفت: تکرار قرض و انفاق در سوره مبارکه حدید نشان دهنده اهمیت و جایگاه این امر الهی می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه، ایمان به خدا و پیامبر(ص) را راهی برای رسیدن به مقام صدیقی دانست و ابراز داشت: خدای متعال در آیه 19 این سوره مبارکه بیان می دارد که کاذبین قرآن و پیامبر در روز قیامت در عذاب سخت جهنم خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه به آیه 20 سوره مبارکه حدید اشاره کرد و گفت: مردم در دنیا 5 دوره را می گذرانند که دوره ها شامل طفولیت، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی می شود. دوره طفولیت دوره بازی و کودکی و دوره نوجوانی دوره لهو و سرگرمی است.

وی، با استناد به آیات قرآن کریم، دوره جوانی را دوره زیبایی معرفی کرد و ادامه داد: بر اساس آیه 20 سوره حدید، دوره میان سالی دوره فخر فروشی و دوره پیری دوره کثرت مال و اولاد معرفی شده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) با بیان این که خداوند در برخی آیات قرآن کریم دنیا را مزمت و نکوهش کرده است، تصریح کرد: آنچه از دنیا مذمت شده است، فریفتگی دنیا، غفلت از یاد خدا به خاطر فرزند و مال، طغیان گری در آن و حب و وابستگی می باشد.

وی، خوردنی ها، نوشیدنی، لباس، عطر، موسیقی، مرکب و ... را از جمله لذایذ دنیا معرفی کرد و گفت: انسان نباید هیچ گاه در برابر این نعمت ها و لذایذ نگاه استقلالی داشته باشد و به آنها دل ببندد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تعالیم دینی درباره کسانی که دل به دنیا بسته اند، خاطرنشان کرد: اگر انسان به مادیات دنیا دل ببندد، گرفتار غم همیشگی در دل، آرزوهای بزرگ و دست نیافتنی و فروختن دنیا به آخرت می شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: انسان نباید بگذارد که از این دنیا برود، ولی خمس و زکات و حق الناسی بر گردن او باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha