جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحزاد

سخنران مسجد اعظم گفت: در سبک زندگی اهل بیت (ع) ظلم، اذیت و آزار نیست وآنها همیشه نور ایمان را در دل مردم روشن نگه می داشتند تا آنها از مسیر هدایت و حقیقت خارج نشوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد امروز در جمع روزه داران مسجد اعظم قم  درسخنانی با بیان این که قرآن کریم به عنوان متون اصلی مسلمانان به حساب می آید و برنامه های دینی انسانها از آن گرفته می شود اظهارداشت: بیانگر این حقیقت است که تا تدبر و فهم درآن صورت نگیرد به سرانجام نخواهد رسید .

وی یادآور شد: انسان با بهره گیری ازکلام نورانی خدای متعال در رابطه با ظلم نکردن در حق دیگران، رعایت کردن حقوق،  داشتن اخلاق حسنه ، تحمل سختیها و... می تواند به حقیقت کمال که همان نزدیکی خدا است برسد .

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که قرآن کریم در پاسخ به این سوال که چگونه  شِفاء و رحمت برای مومنین است، اظهار داشت : این رحمت زمانی شامل حال مومنین می شود که از ظلم کردن درحق زیر دستان و مظلومین دوری کنند . 

کارشناس مذهبی ادامه داد : انسانهای ظالم به فرموده قرآن کریم، جزء نفرین شدگان هستند و هیچ گونه رابطه دوستی بین خدا و ظالمین برقرار نمی باشد و همین موضوع  اهمیت مسئله را می رساند که تا می توانید از ظلم کردن درحق دیگران بپر هیزید .

وی خاطرنشان کرد:  سبک زندگی اهل بیت (ع) که برگرفته از متون دینی و اسلامی می باشد، هرگز راضی به اذیت آزار انسانی نبوده اند و حتی در مواردی از حق خود گذشت  می کردند تا ازاین طریق نور ایمان را در دل مردم روشن نگه دارند تا از مسیر هدایت و حقیقت خارج نشوند .

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزد افزود : انسانهای ظالم  باید مواظب آه مظلوم و ستم دیده باشند و به راحتی از کنار این مسایل که باعث دوری از رحمت و نفرین خدا می شودعبور نکنند، زیرا هیچ ظلمی به نتیجه نرسیده و خدا در این دنیا و یا در عالم آخرت این حقوق را از ظالم خواهد گرفت .

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابرازداشت:انسانهای مظلوم با بهره گرفتن از سبک زندگی ائمه طاهرین(ع) که تحمل در برابر فشار و ظلم بود می توانند با ایجاد دوستی و محبت به اهل بیت (ع) اقتدا کنند و از این طریق زیباترین صحنها را به نمایش بگذارند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha