پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 335492
۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
حجت‌الاسلام فرحزاد

متاسفانه عده ای با عزت و آبروی دیگران بازی می کنند و ارزشی برای آن قائل نیستند، این مسئله یکی از مشکلات جدی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، در بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع روزه داران، در مسجد اعظم قم، احکام و دستورات برگرفته از دین اسلام را بهترین قانون برای زندگی و تعالی روح و سیر سلوک عنوان کرد و بر اجرای آموزه های دینی در جامعه تاکید کرد .

وی با بیان این که عمل به هریک از آموزه های دینی، بشر را در رسیدن به کمال یاری می کند، ابراز داشت: اگر انسان بداند که خدای متعال و اهل بیت(ع) خیر خواه او هستند، هرگز از دین و مبانی اسلامی کناره گیری نمی کند. حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، انجام هر یک از اعمال و واجبات الهی چون نماز، روزه، حج، خمس، امر به معروف و نهی از منکر و ...، بسیار با ارزش دانست و ضرورت توجه به مسئله "حق الناس" در جامعه را بسیار حائز اهمیت خواند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: در اهمیت حق الناس همین اندازه بس که حتی امیرالمومنین علی(ع) "قسیم الجنة" می باشد، زمانی که به موضوع حق الناس می رسد، خوف تمام وجو حضرت را می گیرد و از ترس حقوق اعضاء و جوارح، همسر، فرزندان و مردم به خدا پناه می برد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزد تصریح کرد: هیچ دیِنی به مانند حق الناس، در عالم برزخ گریبان انسان را نمی گیرد؛ زیرا موقف حق الناس یکی از عجیب ترین و خطر ناک ترین مواقف قیامت به شمار می رود که گرفتاران آن به خاطر کم توجهی به اهمیت این مسئله بسیار زیاد می باشند.

وی، یکی از موارد حق الناس را حفظ آبروی و عزت مومن دانسته و یادآور شد: متاسفانه عده ای با عزت و آبروی برادران مومن خود بازی می کنند و ارزشی برای آن قائل نیستند، این مسئله یکی از مشکلات جامعه می باشد.

این خطیب حوزوی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به سبک و روش زندگی ائمه طاهرین(ع) راهکار مناسبی برای زندگی سعادتمندانه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha