پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دژاکام

عضو شورای حوزه علمیه فارس با اشاره به صفات برجسته اخلاقی آیت الله شب زنده دار جهرمی، گفت: یکی از صفات برجسته این عالم فقید احترام و ادب نسبت به ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، اظهار کرد: آیت الله شب زنده دار جهرمی از مجتهدین به نام، مفسر قرآن و استاد برجسته حوزه علمیه بود که تحصیل خود را درشهر جهرم آغاز و در ادامه دوران تحصیل از محضر آیات بروجردی، محقق داماد، شیخ مرتضی حائری یزدی، گلپایگانی و امام خمینی (ره) استفاده کرد.

وی درس اخلاق ایشان را انسان ساز معرفی و خاطرنشان کرد: بسیاری از ائمه جمعه، اساتید و مدرسان امروز از محضر این عالم فقید کسب فیض کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام با بیان اینکه آیت الله شب زنده دار در همه مکارم اخلاقی زبانزد بودند، تصریح کرد: سخنانی از مراجع بزرگ تقلید در خصوص ایشان وجود دارد که انسان متعجب می شود، از آنجمله سخن آیت الله اراکی   در خصوص شب زنده داری این عالم فقیداست که می گویند شب زنده دار، شب زنده دار است.

امام جمعه جهرم ،شب زنده داری و دعای سحر، تربیت طلاب، ایثار، از خود گذشتگی، رسیدگی به طلاب حوزه علمیه و خدمات علمی ارزنده را از دیگر ویژگی های برجسته این عالم فقید عنوان کرد  .

حجت الاسلام و المسلمین دژکام با اشاره به فعالیت های انقلابی آیت الله شب زنده دار، تصریح کرد: ایشان از اولین کسانی بودند که مرجعیت امام خمینی (ره) پس از فوت آیت الله بروجردی را در استان و شهر جهرم تبیین و تبلیغ کردند و  سبب تقلید بسیاری از مردم جهرم از امام خمینی (ره) شد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع آیت الله شب زنده دار که سبب مراجعت امام به منزل ایشان پس از بازگشت از پاریس می شود، افزود: ایشان نقش بسزایی در جهت دهی طلاب حوزه به  سوی فکر و اندیشه الهی امام خمینی (ره) داشتند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: آیت الله شب زنده دار از حیث تقید به مسئله ولایت فقیه و جهت دهی حوزه به مقام عظمای ولایت بسیار کوشا و تأثیرگذار بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha