جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 335612
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
حجت‌الاسلام خزاعی ـ امام جمعه نهبندان

نهبدان از جمله مناطق محروم کشور بوده و دارای جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر است؛ تعداد کل روحانیون این شهر هم اکنون تنها20 نفر می باشد که از این تعداد هم اکثرا در ادرات یا دانشگاهها مشغول فعالیت اند.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، وضعیت حوزه علمیه این شهرستان را مدنظرقرار داد و اظهارداشت: آغاز فعالیت مدارس علمیه این استان از سال 85 است که با ساخت یک مدرسه علمیه برادران و خواهران  همراه بود.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه برادران این شهرستان به نام امام صادق(ع) مزین شده است، افزود: پذیرش این مدرسه از مقطع سیکل بوده و بیشتر تمرکز بر بومی سازی طلاب است.

امام جمعه نهبندان، از فعالیت حوزه علمیه خواهران هم در این شهرستان خبرداد و ادامه داد: مدرسه علمیه فاطمیه خواهران نهبندان نیز از سال 85 کار خود را در این شهر آغاز و از مقطع دیپلم پذیرش کرده و  طلاب تا سطح 2 آموزش های لازم را در این شهر فرا می گیرند.

وی با اشاره شیوه تحصیل حضوری و نیمه حضوری طلاب خواهر در این شهرستان، ابرازداشت:  خوشبختانه فعالیت طلاب خواهر در طی این چند مدت تاثیر بسزایی در محیط شهرستان داشته است.

حجت الاسلام خزاعی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان نهبندان که از توابع استان خراسان جنوبی است ، به شدت از کمبود روحانی رنج می برد، بیان داشت: نهبدان از جمله مناطق محروم کشور بوده و دارای جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر است؛ تعداد کل روحانیون این شهر هم اکنون تنها20 نفر می باشد که از این تعداد هم اکثرا در ادرات یا دانشگاهها مشغول فعالیت اند.

وی با تاکید براینکه قریب به 40 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند، اذعان داشت: این تعداد از جمعیت در بالغ بر 300 روستا ساکن هستند، اما متاسفانه در کل این مناطق تنها 5 روحانی مستقر مشغول فعالیت تبلیغی می باشند.

به گفته امام جمعه نهبندان، در بسیاری از روستاها  حتی خانه عالم نیز ساخته شده است،اما دریغ از روحانی برای انجام فعالیت های تبلیغی در این مناطق.

وی در بخش پایانی سخنان خود با استمداد از طلاب و روحانیون برای حضور در این منطقه خاطرنشان ساخت: امروز طلاب و فضلای هر شهرستانی که برای ادامه تحصیل به حوزه های بزرگی چون قم ،مشهد یا اصفهان عزیمت می نمایند، شایسته است که بعد از فراگیری علوم دینی برای انجام رسالت اصلی خود که همان تبلیغ دین است به وطن خود برگشته و در نشر آموزه های اهل بیت(ع) همت بگمارند. انتهای خبر18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha