جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقتدایی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که فعالیت خبرگزاری حوزه مفید بوده تصریح کرد: این خبرگزاری برای حوزه و جامعه خوب و تاثیرگذار بوده است.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت:  روز خبرنگار را به خبرنگارانی که با دلسوزی و تلاش و جدیت به ایفای نقش حقیقی خود می پردازند و زحمت می کشند و رنج این عمل حساس را متحمل می شوند، تبریک گفته و موفقیت همه این عزیزان را از درگاه خدای متعال خواستار هستم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیت در رسانه، وظیفه بسیار سنگین و حساسی است، تصریح کرد: خبرنگاران باید اخبار را بر اساس واقعیت و آن طور که محقق شده منعکس کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: آلودگی به غیر آنچه که شان خبر هست و انحراف از مقصدی که آن خبر دارد، خیانت می باشد که ساحت خبرنگاران از آن دور است.

*انعکاس اخبار بر اساس صداقت و واقعیت باشد   

آیت الله مقتدایی بر لزوم انعکاس اخبار بر اساس صداقت و واقعیت از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: اگر انعکاس اخبار واقعی هدف و انگیزه خبرنگاران باشد علاوه بر اینکه به وظایف خطیر خود عمل کرده اند موجب اعتمادسازی در جامعه نیز خواهند شد.

وی تصریح کرد: خبر واقعی و صحیح موجب پذیرش جامعه و افراد می شود و اگر بنا باشد مساله ای اصلاح یا تغییر داده شود، با آن خبر ترتیب اثر داده می شود و نتیجه خوبی هم خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رسانه ها به انتشار خبرهایی بپردازند که مفید و موثر باشد، ابراز داشت: گاهی انتشار اخبار موجب سرور یا ناراحتی در مردم می شود که جنبه دینی دارد؛ اخباری که موجب سرور قلب مومن شوند از پاداش الهی برخوردار هستند و همچنین اخباری نیز که موجب ناراحتی می شوند به دلیل تحمل صبر از اجر معنوی برخوردار است.    

*رسانه ها نقش مهمی در تقویت فضایل اخلاقی جامعه دارند

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه انتشار و انعکاس اخبار مرتبط با دین و انقلاب باید موجب رشد و ارتقای اسلام در جامعه شود، اظهار داشت: رسانه ها تاثیر مهمی در رشد فضایل اخلاقی جامعه و از بین بردن رذائل اخلاقی و اجتماعی دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه انتشار اخبار منعکس کننده رسالت دینی رسانه های جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: رسانه ها از مسئولیت سنگین و اهمیت اخبار اطلاع دارند اما توصیه می کنم از انتشار اخباری که جنبه مفیدی برای جامعه ندارد و فقط وقت گیر است و اوقات مردم را از بین می برد، پرهیز کنند.

*تقدیر از عملکرد خبرگزاری حوزه

آیت الله مقتدایی در بخش دیگری از گفت وگوی خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه مبنی بر اینکه عملکرد این خبرگزاری را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: الحمدالله افرادی که در خبرگزاری حوزه به وظیفه امور رسانه مشغول هستند افراد مخلصی هستند و نیت پاکی دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه فعالیت خبرگزاری حوزه در حوزه های علمیه مفید بوده است، تصریح کرد: اخبار حوزه های علمیه که از این خبرگزاری منعکس می شود برای حوزه و جامعه خوب و تاثیرگذار بوده است.

نائب رئیس جامعه مدرسین افزود: البته درخواست دارم بر روی اخبار خروجی از خبرگزاری دقت بیشتری صورت گیرد چرا که اخبار منعکس یافته از رسانه حوزه، باید موجب تقویت اعتقاد مردم به دین و روحانیت شود در غیر این صورت نباید  انعکاس داده شود.

آیت الله مقتدایی در پایان از مجموعه خبرگزاری حوزه و دیگر رسانه‌هایی که اخبار آموزه‌های دینی و ..  را منعکس می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha