چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سعیدی

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام گفت: ما بر اساس اخبار و نشانه های موجود معتقدیم که داعش و صهیونیست ها دو لبه قیچی برای پیش برد اهداف استکبار در جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی درنشستی با  دکتر قاهر ریسوی مشاور نخست وزیر بنگلادش که ظهر امروز (دوشنبه) در سالن ولایت حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: ما نسبت به کشور بنگلادش از گذشته، پیش از این که تجزیه شود، آشنایی کامل داریم.

وی با بیان این که جهان اسلام در گذشته از یکپارچکی و وحدت برخوردار بود که در جامعه جهانی صاحب نظر و قدرت بود، افزود: همین مسئله موجب شد که دشمنان اسلام برای تضعیف این قدرت، به دنبال تجزیه آن افتادند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام افزود: تجزیه کشور و سرزمین گسترده ممکن نیست، مگر این که افرادی قدرت طلب به دنبال حکومت برای خود باشند؛ همین مسئله موجب شد که در جامعه اسلامی اختلاف و دو دستگی به وجود آید و این قدرت بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی این دسیسه دشمن را در جامعه اسلامی تأثیرگذار دانست و گفت: موفقیت هایی که استکبار از این تجزیه کردن جامعه اسلامی به دست آورده است، موجب شده که امروز نیز این سیاست در دستور کار آنها قرار گیرد.

وی داعش را محصول تؤطئه مشترک استکبار جهانی با محوریت امریکا معرفی  کرد و گفت: استکبار برای این که بتواند از کشور جعلی اسرائیل حمایت کرده و آن را حفظ نمایند، لازم دیدند که جهان اسلام را درگیر مسائل داخلی کرده تا در پی این التهاب به وجود آمده، اسرائیل زندگی خود را با آسودگی ادامه دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام به بحران های سوریه، لبنان، عراق، لیبی، مصر و... که به صورت مستقیم و غیر مستقیم درباره اسرائیل تأثیرگذار هستند، اشاره کرد و ادامه داد: ما بر اساس اخبار و نشانه های موجود معتقدیم که داعش و صهیونیست ها دو لبه قیچی برای پیش برد اهداف استکبار در جهان هستند.

وی به این نشانه ها اشاره کرد و گفت: مشاهده می شود که هیچ یک از صهیونیست ها متعرض با داعشی ها و هیچ داعشی نیز با صهیونیست ها تقابل نمی کنند؛ حتی مصدومان داعش در اسرائیل درمان می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که بر این اساس ما داعش را صهیونیست و صهیونیست را نوعی داعش می دانیم افزود: از این روست که ما در مقابله با این جریان استکباری محکم ایستاده ایم. ما باید بدانیم که داعش ارتباطی به اسلام ندارد و این گروه اخیراً حتی قرآن را نیز تحریف می کنند تا اسلام را نابود سازند.

وی حمله اسرائیل به غزه را فرصتی معرفی کرد که داعش در اختیار صهیونیست ها قرار داد و گفت: در چنین شرایطی وظیفه ما این است که از این مقاومت در برابر این نیروهای انحرافی و دست ساز استکبار جهانی حمایت کنیم و در این مسیر هیچگاه فریب مکر دشمن را نخوریم.

امام جمعه قم گفت: در قرآن بیان شده است که این گروه ها به دنبال این هستند که با دمیدن دهان، نور الهی را خاموش کنند؛ در حالی که اراده خدا این است که این نور همچنان باشد و مسلماً با حمایت از این مقاومت، صهیونیست ها و داعشی ها محکوم به شکست هستند.

وی در ادامه با بیان این که تمام جهان اسلام باید برای تحقق این اراده الهی و رسیدن به این آرمان بلند تلاش کند، به سالروز اقدام تخریب قبول ائمه بقیع توسط وهابیت اشاره کرد و گفت: ما از اقدامات تخریبی دشمنان حقیقی اسلام نسبت به آثار اسلامی خسارت ها و آسیبب های زیادی دیدیم ولی با توجه به خواست خداوند، این آثار همچنان پابرجاست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: وهابیت برای این که به خیال خود بخواهد نور ائمه را خاموش کند، قبور مطهر آنها را در بقیع تخریب کرد، ولی این مزارهای مبارک، همچنان منتشر کننده انوار اسلامی حقیقی به همگان هستند؛ همان کاری که داعش در صامرا و کاظمین به دنبال آن بود و این دسیسه خنثی گردید.

خاطرنشان می شود در این دیدار، یک جلد از کتاب شریف صحیفه  سجادیه به دکتر قاهر ریسوی مشاور نخست وزیر بنگلادش اهدا گردید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha