چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خبر گزاری حوزه

مراسم گرامیداشت شهیدان احمد، محمود و حامد زکزکی فرزندان علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی رهبر شیعیان نیجریه امروز با حضور طلاب آفریقا و خانواده های ایشان در مدرسه عالی برادران المصطفی(ص) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در این مراسم که با تلاوت قرآن و ذکر مصیبت سالروز تخریب قبور مطهر ائمه(ع) بقیع همراه بود، حجت الاسلام محمدرضا نجاتی فرد، رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برادران المصطفی(ص) مشهد، گفت: شهید قلب جوامع بشری در طول تاریخ  است و اگر قلب نباشد خون به سایر اندام ها نخواهد رسید.

وی افزود: هر برگ زرینی از تاریخ با خون شهدا گره خورده و خون شهدا همواره برای احیای جامعه بشری در طول تاریخ نقش آفرینی کرده است.

حجت الاسلام نجاتی فرد، ادامه داد: در قرآن کریم خدای متعال به پیامبرش می فرماید « واعف عنهم» و این عبارت نشان از حزن پیامبر نسبت به مردم دارد و آن لحظه ای است که امت، آنگونه که شایسته است در صحنه های جهاد، ایثار و رشادت ایفای نقش نکرده اند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) نیز با عبارت «یا اشباح الرجال و لا رجال» تشبیه نامردان را برای این عده به کار برده است.

وی اظهار داشت: همانگونه که در قرآن نیز اشاره شده است جهاد و ایثار در هر امتی باعث شادی قلب امام و رهبر آن امت می شود و ما اگر می خواهیم که قلب امام زمان(عج) را از خود شاد کنیم باید روحیه شهادت طلبی و ایثار را در خود تقویت کنیم.

رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برادران المصطفی(ص) مشهد با اشاره به آیه 21 سوره احزاب تصریح کرد: تقویت روحیه شهادت جز با تقویت توحید، اعتقاد به رزو جزا و کثرت یاد خدا میسر نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون شخصیت شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی عنوان کرد: در دوران تبعید امام خمینی(ره) ایشان در فرانسه با امام(ره) ملاقات کردند و امام(ره) یک قرآن به ایشان هدیه می دهد و می گوید این قرآن را بگیر و جامعه ات را به قرآن دعوت کن.

حجت الاسلام نجاتی فرد یادآور شد: در حال حاضر به برکت فعالیت های این شخصیت موحد دستاوردها و تحول عظیمی در بحث گسترش مکتب غنی تشیع در نیجریه حاصل شده است و به گونه ای که امروز قریب به ده میلیون نفر آشنا به مبانی تشیع و اهداف امام(ره) که همان وحدت جامعه اسلامی و دشمن شناسی بود در این کشور پرورش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha