پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین رحیمیان

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: فعالیت های گسترده ای برای توسعه مسجد در نظر داریم که یکی از آنها پیش بینی طرح چشم انداز پنجاه ساله برای استفاده از این ظرفیت عظیم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین رحیمیان در نشستی  با مدیران جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه مهدویت و قم گفت: جهاد دانشگاهی قم ظرفیت بسیاری عالی برای رشد و توسعه استان قم ایجاد کرده است و خوشبختانه این نهاد از مراکز تحت عنایات رهبر انقلاب است.

وی افزود: ظرفیت مذهبی و زائرپذیری، مهمترین ظرفیتی است که درسطح استان وجود دارد وفعالان علمی و رسانه ای کشور باید به جای تمرکز روی مساله توریسم مذهبی به بحث زوار و زائران تمرکز پیدا کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: باید یک تعریف خاص از زائر معرفی شود و در علم نوپای گردشگری نیز این مفهوم به عنوان یک مفهوم متعالی و ارزشی از گردشگری که با تعریف غربی متفاوت است اعلام شود.

تحقق روایات اهل بیت(ع) درباره قم

وی یادآورشد: امروز به برکت شکوفایی عالی حوزه و تجلی مرجعیت اعلای شیعه قم، روایات اهل بیت(ع) در باره قم محقق شده است که روزی علم از نجف قم منتقل شده و قم مرکز نشر معارف دین به سراسر دنیا خواهد بود.

حجتالاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص مسجد مقدس جمکران یادآورشد: ایشان نظر دارند که این مسجد پایگاه عظیم نشر معارف دین است و باید این مرکز را به محلی برای نشر معارف اهل بیت(ع) و یا محلی برای تجمیع یاران و منتظران مبدل کنیم که روز به روز به شکوه این مسجد مبارک افزوده می شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: فعالیت های گسترده ای برای توسعه مسجد در نظر داریم که یکی از آنها پیش بینی طرح چشم انداز پنجاه ساله است که در این طرح پیش بینی های لازم جهت نوع توسعه و چگونگی پذیرایی و استفاده از این ظرفیت در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بر لزوم همکاری با جهاد دانشگاهی استان قم در زمینه اطلاع رسانی، پژوهش و آموزش تاکیدکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha