پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری همایش «امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر» در شهریور ماه سال جاری خبرداد .

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار حوزه در کرمانشاه، با اعلام این مطلب   اظهارداشت: همزمان با دهه کرامت، همایش علمی ـ پژوهشی «امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر» از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ، 10 شهریور در این استان برگزار می‌شود.

وی، استان کرمانشاه را از جمله استان‌هایی عنوان کرد که در طول چند سال گذشته به شکل علمی و پژوهشی در عرصه ادبیات و عرفان در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) حضور داشته است.

بابلی، ترویج سیره عملی امام رضا(ع) را مناسب‌ترین و مؤثرین الگو برای فرهنگ‌سازی در جامعه کنونی دانست و افزود: اشاعه این سیره ارزشمند و ملکوتی با عزم جدی امکان‌پذیر است بر این اساس، صاحب نظران و دستگاه‌های فرهنگی باید زمینه اثر بخشی این مهم را فراهم کنند.

وی بیان کرد : توجه به این موضوع ضمن توفیقات بیشتر مبلّغان، مؤثرین زمینه برای ارتقای سطح بینش و آگاهی جوانان و نوجوانان و بیمه کردن آنان در برابر تهاجم فرهنگی را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،گفت : اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، تبیین بازتاب سیمای امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در آیینه ادبیات معاصر ایران، معرفی نقش امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در تحول و تطور ادبیات معاصر، جمع آوری و نقد و بررسی آموزه‌های فرهنگ رضوی در ادبیات معاصر و موضوع دهی، استعدادیابی و جهت دهی به تحقیقات ادبی در زمینه‌های فرهنگ رضوی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha