شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرخ فال

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند که به منشأ وحی متصل بوده و می‌توانند قرآن را برای ما تفسیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مجتمع فرهنگی ولایت قم  برگزارشد، ضمن خیر مقدم به طلابی که از سراسر کشور برای شرکت در این دوره وارد قم شده‌اند با اشاره به روایتی از  امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند، کسانی که زمام مردم را به دست می‌گیرند دو گروه هستند، یک گروه مردم را به حق و گروه دوم مردم را به آتش دعوت می‌کند و برعکس گروه اول، گروه دوم امور خود را بر امور حق تعالی مقدم می‌دارند.

مدیر حوزه علمیه استان قم، با بیان اینکه تحقق اسلام ناب و پیاده سازی سنت نبوی به غیر از محوریت قرآن و احادیث اهل بیت(ع) ممکن نیست تصریح کرد: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند و کسانی هستند که به منشأ وحی متصل بوده و می‌توانند قرآن را برای ما تفسیر کنند.

وی بیان داشت: کسانی که می‌گویند قرآن برای ما کافی است و به قرآن بسنده کرده‌اند نمی‌توانند به قرآن عمل کنند چون احادیث اهل بیت(ع) است که قرآن را بیان می‌کند.

حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال ابراز داشت: آن‌هایی که گفتند قرآن کافی است و احادیث نبوی را آتش زدند در حقیقت قرآن را آتش را زده و جلوی فهم قرآن را بسته‌اند و کسانی که درب فهم قرآن را بر خود ببندند به فهم و خیال روی می‌آورند.

وی با بیان این که سنت نبوی را باید از اهل بیت(ع) به دست آورد گفت: اگر ما قرآن را به عنوان محور و حدیث را به عنوان بیان قرآن پذیرفتیم می‌توانیم به اسلام ناب دست پیدا کنیم و سنت نبوی را پیاده سازی کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به این که اگر حوزه نسبت به احادیث و روایات وظیفه خود را انجام ندهد جفا کرده است، بیان کرد: این آموزش‌ها در زمینه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بسیار خوب است و در رسیدن به سنت نبوی ما را یاری می‌کند.

وی عنوان کرد: امیدوارم با انجام به احادیث اهل بیت(ع) خواست امام امت (ره) و مقام معظم رهبری بر تحقق اسلام ناب با محوریت سنت پیامبر(ص) و روایات اهل بیت(ع) را عملی کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha