پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسین خانی

باید اصول اساسی زندگی را از نهج‌البلاغه استخراج کرد و در اختیار مردم گذاشت تا مردم و مسئولین بتوانند این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مجتمع فرهنگی ولایت قم، ضمن قدر دانی از برگزار کنندگان این دوره اظهار کرد: این دوره با هدف آشنا شدن طلاب و روحانیون و عموم مردم با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و در مرحله اول طلاب و روحانیون را مد نظر قرار داده است و سپس با اعزام مدرسین به سراسر کشور در نظر دارد تمام مردم را با این دو کتاب آشنا کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که نهج‌البلاغه را می‌توان به عنوان آیین نامه انقلاب به حساب آورد گفت: امیرالمؤمنین(ع) از روش‌های تأثیرگذاری برای تربیت مردم استفاده می‌کردند و ما می‌توانیم با مطالعه نهج‌البلاغه به این روش‌ها پی ببریم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه استفاده از تمثیل و بیان مثال‌های ساده برای توضیح مسائل سخت و پیچیده از روش‌های امیرالمؤمنین(ع) است تصریح کرد: حضرت علی(ع) در جنگ جمل نیز از این روش استفاده می‌کنند و با آوردن یک مثال ساده برخی از گمراهان را هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دستورالعمل‌ها از فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) قابل استفاده است و طلاب و روحانیون باید نهج‌البلاغه را با دقت مورد بررسی قرار دهند تا به این دستورالعمل‌ها پی ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی با اشاره به داستان مشاوره دادن امیر المومنین (ع) به خلیفه دوم در جنگ با ایران گفت: حضرت علی(ع) در جنگ با ایران با مشاوره خود به عمر موجب پیروزی مسلمانان بر ایران شدند که نشان می‌دهد یک مشاور در مشاوره‌ها موظف است که مراجعه کننده را بدون قید و شرطی بپذیرد.

وی عنوان کرد: امیدوارم کسانی که وارد این عرصه می‌شوند این اصول اساسی را از نهج‌البلاغه استخراج کنند و در اختیار مردم بگذارند تا مردم و مسئولین بتوانند این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha