جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواجه پیری

رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با بیان این که باید نهج البلاغه و صیحفه سجادیه از مهجوریت در آید گفت: این دو کتاب به استاد احتیاج دارد و اگر فراهم، نشود از مهجوریت خارج نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر خواجه پیری، امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مجتمع فرهنگی ولایت قم با اشاره به خاطره‌ای از دوران کودکی خود گفت: در دوران دبستان در یک مدرسه اسلامی نهج‌البلاغه را به ما آموزش می‌دادند و این کتاب‌ها تأثیر بسیار مفیدی بر ما داشت و هم اکنون نیز آن‌ها را به یاد دارم.

وی با بیان این که همیشه آرزوی ما این بوده است که این دو کتاب  از مهجوریت در بیاید عنوان کرد: این دو کتاب به استاد احتیاج دارد و اگر فراهم نشود از مهجوریت خارج نمی‌شود.

رئیس کار گروه قرآن و عترت بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با اشاره به اینکه تجربیات ما نشان می‌داد که اگر بخواهیم در این حوزه کاری کنیم راهش آموزش است گفت: برای برگزاری این دوره جلسات متعدد برگزار شد و مطمئن‌ترین جا برای اجرای این طرح حوزه علمیه است.

وی بیان کرد: پس از مراجعه به مسئولین حوزه علمیه با روی باز با این موضوع برخورد شد و نشان می‌داد آن‌ها نیز دغدغه این موضوع را دارند و پس از برگزاری جلسات متعدد به جمع بندی برگزاری این دوره رسیدیم.

خواجه پیری تصریح کرد: بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) زیر ساخت های حوزه فرهنگ دینی را می‌خواهد اصلاح کند و در اجرا وارد نمی‌شود و تنها زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: این دوره پایان کار نیست و استمرار دارد و برای کسانی که در این دوره موفق شوند دوره‌های تکمیلی تشکیل می‌شود.

رئیس کار گروه قرآن و عترت بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) گفت: بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) در نظر دارد که پراکندگی روشنی در آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کشور وجود داشته باشد و مدرسین این دوره باید پس از بازگشت این آموزش‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان این که یکی از اهداف این بنیاد ایجاد پایگاه‌های آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کشور است اظهار کرد: بنیاد در نظر دارد با همکاری امام جمعه و مسئولین شهرها پایگاه‌های آموزش این دو کتاب ارزشمند را برای آموزش مربی در تمام کشور تشکیل دهد و در این پایگاه‌ها از حضور مدرسان این دوره برای آموزش مربیان استفاده خواهد کرد.

خواجه پیری با بیان این که در سطح تربیت مدرس فقط روحانیون وارد شده‌اند ابراز داشت: در تربیت مربی ممکن است افراد فرهنگی نیز پذیرفته شوند و عوامل اصلی برگزاری دوره‌های تربیت مربی‌ها، مدرسین این دوره‌ها هستند.

وی با اشاره به این که هدف ما این است به ازی هر هزار نفر یک نفر مربی آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه داشته باشیم گفت: امیدوارم روزی برسد که هیچ نقطه‌ای در کشور نباشد که اعلام کند مربی این کتاب‌های ارزشمند را ندارد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha