جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباسی حدیث

مدیر دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه گفت: استقبال فراوان از دوره مدرس نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ، نشان از دغدغه حوزه‌های علمیه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عباسی، امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مجتمع فرهنگی ولایت قم،  بابیان اینکه خدا را شاکرم که خادم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هستیم اظهار کرد: خادم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یعنی خادم امیر المومنین(ع) و امام سجاد(ع) و این بزرگ‌ترین افتخار است.

وی گفت: این دوره با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیا(عج)، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و مرکز تخصصی علوم و حدیث برگزار می‌شود و استقبال فراوان از آن نشان می‌دهد دغدغه مسئولان حوزه‌ و طلاب و روحانیون این دو مهم است.

وی با اشاره به اینکه این دوره تحت عنوان دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود ابراز داشت: نشستن بر سفره اهل‌بیت(ع) توفیق بزرگی است و مدرس شدن توفیق بزرگ‌تری است که خداوند نصیب شرکت‌کنندگان کرده است.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: هدف ما این است در تمام کشور کسانی باشند که نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را آموزش دهند و جایی وجود داشته باشد که دوستداران امیرالمؤمنین(ع) و امام سجاد(ع) دور آن جمع شوند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف در این دوره سه مرحله دیده شده است تصریح کرد: در مرحله اول مدرسین آماده تدریس می‌شوند و در مرحله دوم برای ارائه محتوا و مطالب مفید تجهیز می‌گردند و مرحله پایانی معلومات آنان به روز رسانی می‌شود که در این دوره، هر سه بخش دیده شده است.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث با بیان این که این دوره به مدت 10 روز برگزار می‌شود گفت: بیش از 400 نفر متقاضی حضور در این طرح بودند که پس از آزمون و مصاحبه حدود 200 نفر پذیرش شده‌ که به مدت 10 روز با دو کتاب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به طور عمومی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha