شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله بوشهری

استفاده از ظرفیت‌ بزرگ حوزه علمیه قم، آسیب‌شناسی اخلاقی، تربیتی و تهذیبی، جدیت حضور در کلاس درس ، آشنایی طلاب با حداقل یک زبان خارجی و تعامل بیشتر با دانشگاه و آموزش و پرورش را از دیگر اولویت‌های مهم حوزه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله حسینی بوشهری‌ پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاسیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه که با هدف بررسی اولویت‌ برنامه‌ای حوزه‌های علمیه و مباحث مرتبط با سند چشم‌انداز در مشهد، در حال برگزاری است، یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه را شناخت ظرفیت‌ها، آسیب‌ها و اولویت‌های برنامه‌ای در حوزه عنوان کرد.

وی افزود: شرایط استثنایی فعلی در جهان هم از ناحیه دوستان و هم از ناحیه دشمنان وظیفه و رسالت حوزویان را سنگین‌تر نموده، زیرا چشم جهانیان به حوزه دوخته شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه، با بیان این‌که دشمنان همچنان بیش از گذشته بغض و عداوت خود را نسبت به مسلمانان به ویژه شیعیان مضاعف کرده اند، گفت: اکنون دشمنان با پشتیبانی از مزدورانی با پرچم رسول‌الله‌(ص) و فرستادن آنان به میدان نبرد،  سعی در اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی نموده‌ و باعث ایجاد فجایع عظیمی در منطقه شده‌ اند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اولویت‌های مدیریتی در حوزه‌ یادآور شد: این اولویت‌ها باید در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری شناخت موانع و احصاء آنها، پاسخ‌گویی به مطالبات نظام و نیازهای جامعه را از ضرورت‌های حوزه نام برد و تصریح کرد: حمایت‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و همچنین عشق و علاقه مردم و روحانیت بزرگترین سرمایه حوزه است که باید از این فرصت برای پیشبرد اهداف اسلام و نظام بهترین استفاده را نمود.

اولویت های مهم حوزه

عضو شورای عالی حوزه با بیان این‌که اولویت‌های بسیاری در حوزه وجود داردکه باید به همه آنها پرداخته شود گفت: هم‌اکنون 15 اولویت فراروی کار ما قرار دارد که باید به آنها پرداخته شود.

وی، وجود تشکیلات در حوزه جهت تبیین اهداف و برنامه‌ها را اولین اولویت عنوان کرد و گفت: البته این تشکیلات نباید چنان گسترده باشد که هدف در آن گم شود و نه خیلی کوچک که کارها زمین بماند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، استفاده از ظرفیت‌ بزرگ حوزه علمیه قم، آسیب‌شناسی اخلاقی، تربیتی و تهذیبی، جدیت  حضور در کلاس درس ، آشنایی طلاب با حداقل یک زبان خارجی و تعامل بیشتر با دانشگاه و آموزش و پرورش را از دیگر اولویت‌های مهم حوزه  برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha