پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اا

پروژه سرنگون ساختن نظام سوریه همانند محاصره و منزوی ساختن ایران شکست خواهد خورد و محور مقاومت از سوریه تا ایران همچنان ثابت و استوار باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله شیخ عفیف النابلسی از علمای لبنان در دیدار با گروهی از جامعة المصطفی العالمیة تاکید کرد: آمریکا با هدف محاصره ایران و ضربه زدن به محور مقاومت به عنوان خار چشم اسراییل هیچ گاه از فتنه افکنی در منطقه دست بر نمی دارد.

وی افزود: هدف از اتفاقات سه سال پیش تاکنون، تخریب تمام زیرساخت های مقاومت در منطقه بوده که این پروژه در برابر ایستادگی مقاومت با شکست مواجه شد و آمریکا وادار شد برای برداشتن موانع از سر راه سلطه جویی اسراییل بر جهان عرب به درگیری و اختلاف میان شیعه و سنی دامن بزند.

امام جمعه صیدا در بخشی دیگر از سخنان خود درباره بحران سوریه تاکید کرد: پروژه سرنگون ساختن نظام سوریه همانند محاصره و منزوی ساختن ایران شکست خواهد خورد و محور مقاومت از سوریه تا ایران همچنان ثابت و استوار باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: اکنون توانایی و زنده بودن و قدرت سوریه بر گذر از سختی ها و استفاده از نیروهای خود برای همه روشن شده و مصالحات و سازش هایی که این روزها در مورد سوریه انجام می شود همگی بر مبنای حفظ یکپارچگی سوریه است و تجزیه سوریه هیچ جایی در این مذاکرات ندارد.

آیت الله نابلسی سپس در مورد فتنه داعش گفت: آمریکایی ها بودند که داعشِ وحشی را درست کردند تا دین و مقدسات را نابود ساخته و هرج و مرج ایجاد کند و هیچ بعید نیست که اگر روزی دست داعشی ها به مسجد نبوی و کعبه معظمه برسد این مقدسات را تخریب کنند قبل از آنکه اسراییل توانسته باشد مسجد الاقصی را تخریب کند و این اعمال می تواند فرصتی برای اسراییل باشد تا به یهودی سازی قدس و بنای عمارت مورد نظر خود بپردازد.

در این دیدار حجج اسلام مهدوی مهر قائم مقام رئیس جامعة المصطفی و بی نیاز نماینده جدید المصطفی در لبنان حضور داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha