چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فاطمی نیا

مداحان باید دعا را بخوانند و مردم را معطل نکنند. دعایی را بخوانند که مردم را متخلق به اخلاق امیرالمومنین(ع) کند، دعا را تفسیر نکنند، چرا که این کار مداح نیست و افرادی باید دعا را تفسیر کنند که دعا شناس باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا، سه شنبه شب 28مرداد، در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق(ع)، در مسجد اعظم، با اشاره به ابعاد زندگانی آن حضرت اظهارداشت: شیخ مفید (ره) در کتاب ارشاد نقل می کنند که هیچ امامی به اندازه امام صادق(ع) روایت نقل نکرده است .

وی افزود: جعفربن محمد(ع) از موقعیت انتقال قدرت اموی به عباسیان به خوبی برای توسعه و گسترش مکتب تشیع با پرورش شاگردان بیشماری استفاده کردند  و به همین مناسبت فقه شیعه را جعفری می نامند .

سخنران این مراسم در ادامه با بیان این که عمل صالح، به انسان ارزش و جایگاه می بخشد، بیان داشت: یکی از شاگردان امام صادق(ع) از ایشان سئوال کردند یابن رسول الله، نشانه های اهل نجات چه چیزهایی می باشد؟، حضرت فرمودند "کسانی اهل نجات هستند که گفتارشان با رفتار آنان تطابق داشته باشد"، بنابراین یکی بودن قول و عمل یکی از نشانه های اهل نجات است .

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با تاکید بر این که تبعیت از فرامین اهل بیت رسول خدا(ص) درمان درد های بشریت است، تصریح کرد: در تربیت فرزندان باید از اهل بیت(ع) الگو بگیریم؛ متاسفانه صفات رذیله در بین خانواده ها زیاد شده و دروغ به عنوان یکی از ابزار های بد و گناهان کبیره، در محیط خانه به بچه ها یاد داده می شود .

استاد اخلاق حوزه با تاکید بر این که همه باید در قبال دین به وظیفه خود عمل کنیم، بیان داشت: همگان باید بدانند که عمل به وظیفه و تکلیف، انسان  و محیط پیرامون او را بیمه می کند .

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا همچنین با انتقاد از تحریف سخنانش توسط برخی از مداحان، گفت: متاسفانه نقل می کنند که فاطمی نیا گفته است دعای کمیل نخوانند!!!. سوگند می خورم که این گونه نبوده، بلکه گفتم "آقایان مداحان باید دعا را بخوانند و مردم را معطل نکنند. دعایی را بخوانند که مردم را متخلق به اخلاق امیرالمومنین(ع) کند، دعا را تفسیر نکنند، چرا که تفسیر دعا کار مداح نیست و افرادی باید دعا را تفسیر کنند که دعا شناس باشند".

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha