پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لطف الله دژاکام

امام جمعه جهرم با اشاره به ضرورت تشویق جوانان به ازدواج و ساده‌سازی سطح توقعات، گفت: امروز باید از تمام فرصت ها مخصوصا پتانسیل صدا و سیما برای ترویج ازدواج آسان و ساده بهره ببریم.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به نهادینه کرن سبک زندگی اسلامی در جامعه، به تغییر توقعات در موضوع ازدواج اشاره کرد و با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش سطح توقعات برای آسان سازی ازدواج، نقش هنرمندان را در این عرصه بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به عمکرد صدا و سیما در تولید فیلم و سریال‌هایی که با زندگی واقعی اکثر مردم فاصله دارد، اظهار کرد: آنچه در فیلم و سریال‌ها نشان داده می‌شود خانواده‌هایی بسیار متمکن بوده  و در ارائه ازدواج نیز الگوهایی نه چندان منطبق بر واقعیت نشان داده می شود.

امام جمعه جهرم، با بیان اینکه کارگردانان فیلم و سریال‌ها باید هنر خود را در عرضه الگوی اسلامی ازدواج به‌کار گیرند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این افراد ضعف خود در ارائه الگوی اسلامی ازدواج و زندگی را با جاذبه‌هایی چون خانه و اتومبیل لوکس پر می‌کنند.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه فارس، با بیان اینکه نقش هنر آشکار کردن ارزش‌های ناپیدا است، تصریح کرد: لذت‌ها و احساس رضایتمندی در زندگی مشترک وجود دارد اما آثار تولید شده نتوانسته‌ این موارد را بیان کنند.

حجت‌الاسلام دژکام با اشاره به بایدهایی که کارگردانان فیلم و سریال باید به آنها توجه داشته باشند، اظهار کرد: متأسفانه عموم فیلم‌هایی که مشاهده می شود درمعرفی زیبای‌هایی زندگی ساده اسلامی که زوج جوان باید به آنها توجه داشته باشند، ناموفق عمل کرده‌اند.

وی معرفی تجملات در فیلم و سریال‌ها را به دلیل خلأ و ناتوانی کارگردانان در ارائه الگوهای اسلامی دانست و افزود: جهت‌گیری هنر کارگردانان فیلم و سریال‌ها در جامعه به سمتی است که نازیبایی‌های زندگی را به جای زیبایی‌ها در معرض نمایش قرار می‌دهند.

وی با ابراز تأسف از اینکه اخیرا برخی کارگردانان صرفا به دنبال ساخت فیلم و سریال‌هایی هستند که در آمریکا و اروپا به آنها آفرین بگویند، تصریح کرد: این نگاه باید تغییر کند و توقع اینست که هنرمندان آنچه شایسته و متناسب با فرهنگ اصیل ما است را به معرض نمایش بگذارند.

امام جمعه جهرم با اشاره به حضور مشاور مذهبی در ساخت فیلم و سریال، اظهار کرد: مشاور مذهبی برای جهت گیری مطلوب است اما هنرمند باید هنرش را در خدمت هدف اسلام قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha