پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مقتدایی

دبیر شورای عالی حوزه با بیان این مطلب که تکفیری ها و وهابی ها، زیارت ائمه(ع) را شرک می دانند!، تصریح کرد: در پاسخ به این افراد باید گفت؛ آیا برادران اهل سنت هم که به زیارت امام رضا(ع) می آیند، مشرک هستند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از خادمان آستان مقدس رضوی، در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: مردم عاشق اهل بیت(ع) هستند وحرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) را ملجأ و پناهگاه خود می دانند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که تعداد زائرین حرم امام رضا(ع) واقعا شگفت آور است، خاطرنشان ساخت: هنگامی که انسان در حرم ضوی حضور می یابد، با جمعیتی پرشور مواجه می شود که برای رسیدن به ضریح امام هشتم تلاش بسیار می کنند تا بتوانند دستان خود را به این ضریح مطهر برسانند.

وی به زائرینی که با پای پیاده به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) می روند، اشاره کرد و گفت: در میان این زائران، برادران اهل تسنن نیز مشاهده می شود که با پای پیاده، خود را به بارگاه ملکوتی امام هشتم می رسانند، این مسئله نشان از علاقه آنان به این امام همام دارد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه با بیان این مطلب که تکفیری ها و وهابی ها، زیارت ائمه(ع) را شرک می دانند!!!، تصریح کرد: در پاسخ به این افراد باید گفت: آیا برادران اهل سنت هم که به زیارت امام رضا(ع) می آیند، مشرک هستند؟

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه با بیان این که سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اول ذیقعده سال 173 قمری می باشد، ابراز داشت: ایشان 25 سال پس از ولادت امام رضا(ع) به دنیا آمده و 10 ساله بودند که پدر بزرگوارشان در زندان بغداد به شهادت رسید و حضرت و دیگر بچه ها تحت حمایت و سرپرستی امام هشتم اداره می شدند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) هر دو از یک مادر(نجمه خاتون) بوده و از این جهت احترام و علاقه فوق العاده زیادی بین آنان حاکم بوده است.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) عالمه بودند؛ به این معنا که هم دختر امام، هم خواهر امام و هم عمه امام بودند و از جایگاه عظیمی برخوردار هستند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) درباره شأن و جایگاه کریمه اهل بیت(س)، گفت: حضرت در روایتی فرموده است «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ/ كسي كه فاطمه معصومه(س) را زيارت كند، بهشت براي او خواهد بود».

عضو خبرگان رهبری همچنین به روایتی از امام صادق(ع) نیز اشاره و ادامه داد: حضرت فرموده است«و تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِيعَتي الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم/ همه شيعيان من با شفاعت او (فاطمه معصومه‏(س)) وارد بهشت خواهند شد».

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه در ادامه به خدمات ارزشمند تولیت آستان رضوی اشاره کرد و افزود: حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) توسعه بسیاری پیدا کرده و عظمت و جلال بارگاه رضوی بی نظیر است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به سخنی از آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد اشاره و تصریح کرد: ایشان در جلسه ای به نقل از مقام معظم رهبری گفتند؛ از زمان شهادت و دفن امام رضا(ع) تا به امروز تولیتی همانند آیت الله واعظ طبسی در حرم این امام همام نداشته ایم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به استقبال خادمان آستان رضوی از زائران امام رضا(ع)، بیان داشت: شما به نیابت از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از زائران استقبال می کنید و آنان نیز با روی باز شما را در آغوش گرفته و احترام می گذارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: شما عزیزان این توفیق را پیدا کرده اید که به عنوان "سفیران رضوی" در استان های گوناگون، حضور یافته و در اجتماعات مردمی شرکت کنید. باید قدردان این نعمت باشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha