جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پژمانفر

خبرگزاری «حوزه» /عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اگر قرار است اقتصاد ما براساس نظام جمهوری اسلامی طراحی شود، باید اقتصادی بر پایه اسلام باشد.

خبرگزاری حوزه نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه بانکداری بدون ربا از تکالیف جمهوری اسلامی است، گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مسایل ما، عدم ورود به نظام بانکداری بدون ربا است و علت این امر وجود قوانینی است که در قالب و اجرا، با چارچوب شرع مغایرت دارد.

وی افزود: در ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی، قانونی موقتی جهت حل مشکلات مالی و بانکی جامعه تصویب شد و برنامه اصلی بر این اساس بود که آن قانون مورد ارزیابی قرار گیرد تا قانون بانکداری بدون ربا را پایه گذاری و اجرایی کنند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با امیدواری از اهمیت دادن مسئولین به بانکداری بدون ربا، خاطرنشان کرد: تلاش هایی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع بانکداری اسلامی در جریان است، اما زمان دقیقی که کمیسیون اقتصادی مجلس بتواند بانکداری اسلامی را به عنوان یک قدم اساسی در این نظام اجرایی کند، مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه لازم است روحانیون توانمند و آگاه جهت همکاری با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور داشته باشند افزود: اقتصادانان بزرگ موجود در حوزه علمیه بی شک می توانند به اقتصاد اسلامی کمک کنند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه بدون نظر علمای دینی نمی شود اقتصاد اسلامی را در کشور جاری کرد، گفت: با توجه به وضع اقتصادی آشفته فعلی که هر لحظه یک فساد اقتصادی از بانکها گزارش می شود، امکان ندارد که بدون رویکرد دینی، بتوانیم اقتصاد درستی داشته باشیم.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتصاد اسلامی باید برای جامعه اسلامی ساز و کار داشته باشد ولی متاسفانه این گونه نیست و حوزه های علمیه در این میان نقش اساسی برای بحث و بررسی در ارتباط با بانکداری اسلامی دارند و باید از متخصصین حوزوی به عنوان ابزار مشورتی و نظارتی در بانکدای استفاده شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در پایان با بیان اینکه باید هرچه زودتر کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت بانکها تشکیل شود، گفت: تاکید می کنم که نباید تنها به اقتصاد دانان و کارشناسان دانشگاهی اکتفا شود، بلکه از کارشناسان اقتصادی حوزه نیز حتما استفاده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha