شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محفوظی

ریاست، ثروت و قدرت اگر در مسیر الهی به کار گرفته نشود، اسباب بازی دنیوی بیش نیست. نباید به این گونه اسباب بازی ها دلخوش شویم و فریب شیطان را بخوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله محفوظی، ظهر امروز در دیدار دبیران مناطق پنج گانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در مسجد فاطمیه(س) قم برگزار شد، به تبیین اهمیت دوری از غرق شدن در باتلاق قدرت و ثروت پرداخت.

این استاد حوزه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)پیرامون عقل و کارکرد آن به عنوان یک موهبت الهی، گفت: عقل آن است که انسان به کمک عقل خدای متعال را پرستش و عبادت می کند و بهشت الهی را با آن به دست می آورد.

*نشانه انسان عاقل

ایشان ادامه داد: کسی که به دنبال هوا و هوس است و اهمیتی به حلال و حرام الهی نمی دهد را نمی توان عاقل نامید، چون انسان عاقل کسی است که بر هوای نفس خویش غلبه کند و در زندگی دستورات الهی را بر هر چیز دیگری مقدم بدارد.

حضرت آیت الله محفوظی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)، خاطر نشان ساخت: براساس این روایت، عاقل باید از مستی ثروت، قدرت، مدح و ثنا و غرور علمی بپرهیزد" چرا که این مسائل انسان را از یاد خدا غافل می کند.

*انتقاد از حیف و میل بیت المال

این استاد حوزه با انتقاد از کسانی که به بیت المال مسلمین را حیف و میل می کنند، گفت: در کشورما چقدر کپرنشین خانواده های مستمند وجود دارد، با این حال برخی افراد به راحتی به بیت المال مسلمانان دست درازی کرده و اموال مردم را به تاراج می برند، دل انسان با دیدن این حرکات به درد می آید و این گونه افراد باید منتظر عذاب الهی باشند.

ایشان، حب ریاست و زرق و برق دنیا را به اسباب بازی توصیف کرد و افزود: ریاست، ثروت و قدرت اگر در مسیر الهی به کار گرفته نشود، اسباب بازی دنیوی بیش نیست. نباید به این گونه اسباب بازی ها دلخوش شویم و فریب شیطان را بخوریم.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha