پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
55

همزمان با دهه کرامت، مدیرعامل و اعضای خبرگزاری حوزه و هفته‌نامه افق حوزه، از ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیرعامل، سردبیران، دبیران و خبرنگاران خبرگزاری حوزه و هفته‌نامه افق حوزه، با حضور در کارگاه ساخت ضریح مطهر امایین عسکریین(ع)، از نزدیک در جریان روند ساخت این ضریح نورانی قرار گرفتند.

در این بازدید که در فضایی سرشار از معنویت برگزار و با مرثیه سرایی یک از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود، حسین آزادگان، مدیر داخلی کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) توضیحاتی را در خصوص نحوه ساخت و پیشرفت فیزیکی این پروژه ارائه کرد.

وی با بیان این که کار ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) از سال 1389 با موافقت آیت الله العظمی سیستانی به سرپرستی حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی و مدیریت حجت الاسلام والمسلمین لاجوردی، در قم آغاز شد، گفت: براساس دستور این مرجع تقلید ساخت ضریح جدید از نظر طرح و نقشه و ابعاد هیچ تفاوتی با ضریح سابق ندارد.

مدیر داخلی کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) با اشاره به این که چوب ضریح از نوع ساج می باشد که فقط در جنگل های کشور برمه وجود دارد، گفت: این چوب حدود 450 سال عمر عمر دارد و در برابر رطوبت، موریانه و ... مقاوم است.

آزادگان با بیان این که وزن ضریح بیش از 17 تن است، تصریح کرد: 4 هزار و 500 کیلوگرم نقره خالص، 2 هزار و 500 کیلوگرم مس و 70 کیلوگرم طلا برای ساخت ضریح تهیه شد و 4 سال کار قلم زنی بدست هنرمدان اصفهانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: 4 باب درب بزرگ قلم زنی و میناکاری شده، 8 باب درب کوچک، 8 باب پنجره برای اطراف گنبد و 80 تخته فرش نیز در این کارگاه آماده شده است.

مدیر داخلی کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) از پیشرفت 90 درصدی ساخت ضریح خبر داد و گفت: بخش های داخلی ضریح را نیز می توان پس از نصب در سامرا انجام داد.

آزادگان با اشاره به بازدید مراجع عظام تقلید از ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) اظهار داشت: علما و مراجع تقلید از ساخت ضریح ابراز رضایت و خرسندی کردند و آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از لحظه ورود به کارگاه منقلب بودند و اشک می ریختند.

وی در پایان از هنرمندی هنرمندان اصفهانی، شیرازی، یزدی، کاشانی و قمی در ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) خبر داد و گفت: استاد مهدی علمداری، مهدی خوش‌نژاد، مهدی آل‌داود، مهدی احمد سادات و مهدی نجف نیز در ساخت ضریح نقش آفرینی کردند و نکته جالب انتخاب تصادفی تمامی آن ها با نام مقدس امام زمان(عج) بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی، مدیر عامل خبرگزاری حوزه نیز با قدردانی از زحمات دست اندرکاران ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع)، گفت: ساخت این ضریح و خدمت در مکتب اهل بیت(ع) افتخار بزرگی برای شیعه محسوب می شود.    

انتهای پیام/313 /33

  

 

         

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha