سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عاملی اردبیل

امام جمعه اردبیل، با بیان اینکه آداب و رسوم غربی و رسوخ فرهنگ بیگانه در تمام رسوم سنتی‌ ما، جنگ آداب و رسوم را کلید زده است، گفت: «ضروری است نهادهای فرهنگی به جای اتخاذ سیستم تدافعی، سیاستهای هجومی و تهاجمی در پیش بگیرند».

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی نماینده اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، در سخنان پیش از دستور، شانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری با اشاره اهداف عالی انقلاب اسلامی که شالوده و بن مایه‌اش فرهنگ است، گفت: «ترویج فرهنگ غیر دینی و طرد فرهنگ سنتی و تضعیف جایگاه خانواده و نقش سازنده پدر و مادر در بین جوانان، خطری است که احساس می‌شود، امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای مسموم با ترویج بی‌بند و باری استانداردهای فرهنگی جوامع به ویژه جوامع مسلمان و مقید به اصول و ضوابط را به چالش‌ کشیده که هوشیاری بیش از پیش تمام مسؤولین و دلسوزان نظام را می‌طلبد».

وی با بیان اینکه آداب و رسوم غربی و رسوخ فرهنگ بیگانه در تمام رسوم سنتی‌ ما، جنگ آداب و رسوم را کلید زده است، افزود: «ضروری است نهادهای فرهنگی به جای اتخاذ سیستم تدافعی، سیاستهای هجومی و تهاجمی در پیش بگیرند».

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در این خصوص پیشنهاد داد: «نهادهای مسؤول از انجام کارهای فله‌ای و دم‌دستی پرهیز کرده و به ارائه متدها و روشهای مبتنی بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی اقدام نمایند».

نماینده اردبیل در مجلس خبرگان، الگوسازی، تربیت نیروی فرهنگی متخصص و همراهی حاکمیت با دست‌اندرکاران و تلاشگران عرصه فرهنگ را از مسائل ضروری جامعه اسلامی و دورنشدن انقلاب از اهداف آرمانی خود دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha