پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آذر غربی

مراسم معارفه رئيس شوراي حوزه علميه استان به همراه تمديد حکم مديريت مدير حوزه علميه آذربايجان غربي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از اروميه، با حضور حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم فرحانی، معاون آموزشي حوزه هاي علميه کشور، ائمه جماعات، اعضاي شوراي حوزه علميه، مسئولين استاني، مديران حوزوي و طلاب مراسم معارفه ريئس شوراي حوزه علميه در محل مديريت حوزه  استان برگزارگردید.

حجت الاسلام و المسلمين محمد جواد قهرماني در اين مراسم ضمن قدرداني از حمايت و همکاري هاي ائمه جماعات استان در راستاي تقويت و توسعه مدارس و حوزه علميه استان اظهار داشت: امروزه حوزه علميه آذربايجان غربي به کمک دستگيري و حمايت هاي ائمه جماعات شهرستان توانسته در تربيت و تبليغ مبلغ و اعزام نيرو به مناطق مختلف و دور افتاده موفق ظاهر شود.

وي، مستحکم ساختن سنگرهاي ديني و اسلامي را نيازمند همکاري و همفکري مسئولين با حوزويان دانست و افزود: قشر روحانيت به عنوان پاسداران فرهنگ ديني در تحقق بخشي به منويات رهبري از هيچ نيرو و کمکي دريغ  نمي کند، با نگاه به گذشته در خواهيم يافت که توسعه و تربيت طلبه تا چه اندازه در امنيت اخلاقي و ديني جامعه تاثيرگذار بوده است.

وي بيداري، بصيرت و دوري از سياسي کاري را از جمله شاخصه هاي طلبه موفق عنوان کرد و گفت: به برکت نظام و انقلاب اسلامي روحانيت با تمام پتانسيل و نيرو در جهت خدمت به اسلام تلاش خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين قهرماني با تاکيد بر نقش رسانه در معرفي اهداف والاي حوزه هاي علميه تصريح کرد: صدا و سيماي استان به عنوان محرک نيرومند توانسته حوزه علميه آذربايجان غربي را به عنوان مرکز علمي و انسان ساز به جامعه بشناساند و مدارس و حوزه علميه را از انزوا خارج کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي با بيان اهميت و جايگاه حوزه هاي علميه در طول تاريخ اسلام اذعان داشت: تشکيل حوزه ها و مدارس علميه بعد از رحلت پيامبر(ص) صورت گرفت و شريعت اسلام از طريق تربيت شاگردان و مکتب علمي ائمه اطهار(ع) توانسته در جايگاه کنوني قرار بگيرد.

وي با اشاره به حوزه هاي علميه مهم جهان اسلام بعد از پيامبر(ص) خاطرنشان کرد: حوزهايي چون کوفه، ري و قم بنابر  روايت ها و نقل هاي مختلفي جز حوزه هاي فعال و مهم مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قريشي نقش والاي امام رضا(ع) را در قوت يافتن مکتب تشيع و دين مبين اسلام در کشور موثر دانست و افزود: ورود و استقرار علي بن موسي الرضا(ع) در ايران و تربيت شاگردان با رونق ديني و معنوي همراه بوده که امروزه حوزه علميه به عنوان وارثان اين نعمت بزرگ ادامه دهندگان اين مسير ولايي در سراسر ايران اسلامي هستند.

در اين مراسم ضمن قدرداني از عمکرد ريئس سابق شوراي حوزه علميه استان حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا حسني، حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي به عنوان رئيس شوراي حوزه علميه آذربايجان به مدت سه سال قرائت و هم چنین دوره مديريت حجت الاسلام و المسلمين محمدجواد قهرماني مدير حوزه علميه استان به مدت سه سال تمديد شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha