جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
78

یک مبلغ و حوزوی شاعر و مولف 30 عنوان کتاب، فعالیت های چشمگیری در استان آذربایجان شرقی و همچنین استان قم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، تبلیغ دین مبین اسلام امروزه به طرق مختلف انجام می شود، یکی از مهم ترین و بهترین شیوه های تبلیغ دین، استفاده از زبان هنر و شعر و ادبیات است که می تواند راهگشای بسیاری از سختی های تبلیغ حتی در دورافتاده ترین نقاط باشد.

حجت الاسلام سیدبشیر حسینی، یکی از شاعران اهل بیت عطمت و طهارت(ع) است که تاکنون 30 عنوان کتاب از وی منتشر شده است.

این مبلغ شاعر، در استان های قم و آذربایجان شرقی فعالیت های چشمگیری دارد، راه اندازی و مدیریت انجمن ادبی «نیر» با حضور 160 شاعر ترک زبان در قم، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری واعظ در روستای طوق شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی و فعالیت در انجمن ادبی سائق این روستا از جمله فعالیت های این مبلغ است، که ماحصل گفتگوی ما با این فعال حوزوی در ادامه تقدیم خوانند گان محترم می گردد.

انتشار کتب شعر امام زمان شناسی برای کودکان

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه تاکنون 30 عنوان کتاب منتشر کرده ام، اظهار داشت: تاکنون 30 کتاب شعر از بنده منتشر شده که اولین کتابم با عنوان «زخم دل» منتشر شد، تعداد 12 کتاب نیز به ناشران سپرده شده که در حالی طراحی و انتشار است.

وی افزود: مجموعه کتابی نیز با نام «قافله صبح» با شعرهای ترکی در موضوع حضرت معصومه(سلام الله علیها) آماده انتشار است که به زودی در قم و یا استان آذربایجان شرقی منتشر می شود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: پنج جلد کتاب نیز با موضوع امام زمان شناسی، به زبان ترکی توسط مرکز تخصصی مهدویت در قم به زبان ترکی با حروف الفبای لاتین منتشر شده است. این کتاب ها با عناوین «ایستکلی یار»، «سووملی یار»، «عطریلی یار»، «گورملی یار» نامگذاری شده است.

این شاعر آیینی اظهار داشت: کتاب دیگری با عنوان «بسیجی ام بسیجی» ویژه کودکان و نوجوانان به زبان فارسی توسط انتشارات زائر حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) منتشر شده است.

مدیر انجمن ادبی نیر گفت: کتاب اشعار نوحه با عنوان «نوحه های بشیر» و مجموعه سرودها و میلادیه ها با عنوان «بشارت های بشیر» نیز با اشعار ترکی و فارسی امسال منتشر می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد 160 شاعر ترک زبان در انجمن ادبی نیز در قم عضو هستند، تصریح کرد: انجمن ادبی نیر هر ساله با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت همایش ادبی را با حضور شاعران ترک زبان در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می کند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: امسال چنین برنامه ای در دهه کرامت در روستای طوق شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

راه اندازی کانون فرهنگی هنری به نام عالم روستا

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری واعظ مسجدجامع روستای طوق شهرستان میانه، در ادامه تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری واعظ در سال 1390 مجوز فعالیت دریافت کرد، واعظ یکی از علمای بزرگ این روستاست که کتاب شعری نیز از وی با عنوان «جلوه عاشورا» منتشر شده است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: انجمن ادبی سائق نیز که تخلص اکبر اسدی یکی از شاعران بزرگ این روستا و مولف کتاب شعر فارسی «یوسف نامه» است، در این روستا راه اندازی شده است، یوسف نامه کتاب شعری است که در آن، تفسیر سوره مبارکه یوسف(علیه السلام) به زبان شعر بیان شده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری واعظ همچنین برگزاری مسابقه اذان، مسابقه کتابخوانی با موضوعات سیره اهل بیت(علیهم السلام) و حجاب و عفاف را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد.

حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری مسابقه عکس عاشورایی در این کانون خبر داد و ابراز داشت: این مسابقه در ماه محرم در محورهای مهدویت در عاشورا و کودکان در عاشورا در این روستا برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به کمبود امکانات کانون در این روستا اظهار داشت: این کانون با کمترین امکانات فعالیت می کند، حتی دنبال یک مکانی برای ادامه فعالیت این کانون هستیم، در خود روستا نیز هیچ کتابخانه ای وجود ندارد با اینکه سه مسجد در این روستا فعالیت می کنند.

گفتنی است، روستای طوق در ۴۰ کیلومتری شهرستان میانه با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر و۵۶۰ خانوار در کنار جاده میانه میاندوآب ورودخانه ایدوغموش قرار گرفته که از شرق به روستای بداق بیک واز غرب در ۸ کیلومتری اتوبان تبریز زنجان قرار دارد. روستای طوق دارای ۷ شهید است که در راه دفاع از خاک مملکت خویش به شهادت رسیدند.

گفتگو: بیت اله احمدی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha