پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علوی بروجردی

بزرگترين مصیبت و مشكل امروز جهان اسلام، وجود تکفیری ها و تندروهایی است که به واسطه دلارهای نفتی برخی سران عرب، مردم را کشته و زنان را به فروش می گذارند و چهره خشنی از اسلام نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علوی بروجردی، در دیدار جمعی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه های بوسنی و هرزگوین، با بیان این که کشور شما پایگاهی برای مسلمانان بوده و محبت اهل بيت(ع) و تشيع در آن جا ریشه دارد، ابراز داشت: در دنیا، دینی کامل تر و جامع تر از اسلام وجود ندارد، چرا که تورات مربوط به گذشته است و انجیل نیز برای تکمیل تورات آمده و اسلام عرضه جدید خداوند متعال به عالمیان بوده و افتخار ما اين است که پیرو اين آيين هستيم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ما مسیحیت را در مقابل خود نمی بینیم، تصریح کرد: بزرگترين مشكل امروز جهان اسلام، وجود تکفیری ها و تندروهایی است که به واسطه دلارهای نفتی، چهره مخدوشی را از اسلام نشان می دهند.

*تکفیری ها؛ مصیبت امروز دنیای اسلام

آیت الله علوی بروجردی، تکفیری ها را مانع پیشرفت اسلام دانسته و تصریح کرد: تندروی ها، مصیبت امروز دنیای اسلام است. كساني که اين بساط را به پا كرده اند، از يهوديت و مسحيت بوده و می خواهند اسلام را این گونه جلوه دهند.

این استاد حوزه با بیان این که خدايي كه اسلام معرفي مي كند، رحمان و رحيم است، یادآور شد: یکی از صفات خداوند متعال، جبار است، البته نه به معنای زورگو، بلکه به معنای جبران کننده است و اگر بنده ای در مقام عبودیت با کمبودی مواجه باشد، پروردگار متعال نیازهای او را جبران خواهد ساخت.

وی با اشاره به این که امروز تکفیری ها، خدایی خشن و زورگو را به جهانیان معرفی کرده اند، ابراز داشت: پروردگاری که اسلام ناب معرفی می کند، خدایی است که نه تنها نسبت به بندگان مهربان بوده، بلكه دنبال آن است که نظر بنده را به خود جلب کند. عشق میان معبود و عبد در آثار و کتب بزرگان و عرفای ما به خوبی تبیین شده است.

* رسول اعظم(ص) از خشونت و بی  منطقی مبراست

آیت الله علوی بروجردی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز مبرا از خشونت و بی منطقی بوده و در تاریخ آمده است هنگامی که رسول اعظم(س) مکه را فتح کردند، یکی از یاران ایشان فریاد زد "امروز روز انتقام است"، اما نبی مکرم اسلام(ص) به او فرمودند "به پایین بیا و فرد دیگری را مأمور کردند که بگوید امروز روز مرحمت و رحمت، حتی برای مشرکین مکه است".

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از مستشرقین و اهل کلیسا، اسلام و پیغمبر(ص) را به عنوان دین و فردی خشن معرفی کرده اند، یادآور شد: اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم، مشاهده می کنیم که نزدیک به 100 غزوه در زمان حضرت محمد(ص) اتفاق افتاده که همه دفاعی بوده و دفاع هم یک موضوع انسانی است.

*به نام اسلام زنان را به فروش می گذارند!!!

وی افزود: متأسفانه امروز به نام اسلام، مردم را کشته و زنان را به فروش می گذارند که این حرکات اصلا اسلامی نیست و به زودی از بین خواهد رفت، اما آثار تبليغاتي بسيار منفي دارد كه چهره اسلام را مخدوش کرده و مانع از رشد آن می شود.

*ملک عبدالله ها معلم ما نیستند

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به این که این گونه حرکات درسی برای ماست که اسلام را از این گروه ها نیاموزیم، تأکید کرد: عربستان، ملک عبدالله، داعش و تکفیری ها معلم ما نیستند و باید اسلام را از قرآن، پیامبر(ص)، معصومین(ع) و کتاب هایی چون نهج البلاغه بیاموزیم، نه از هر مدعي دروغین.

این استاد حوزه با اشاره به بخشی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر که امروز جزو اسناد سازمان ملل می باشد، خاطرنشان ساخت: حضرت در این نامه آورده است «مهربانى با مردم را پوشش دل خويش قرار ده و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان حيوان شكارى باشى كه خوردن آنان را غنيمت دانى، زيرا مردم دو دسته اند: دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند، اگر گناهى از آنان سر مى زند، يا علتهايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخشاى و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد».

* چهره مثبتی از اسلام به نمایش بگذاریم

وی با تاکید بر این که باید در عمل چهره مثبتی از اسلام به نمایش بگذاریم، گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران، عرضه نمونه عملی از اسلام بود، اما متاسفانه دنیای استکبار در مقابل ما ایستاد و از همان سال های اول پیروزی انقلاب، 8 سال جنگ بر ما تحمیل شد و در ادامه تحریم های بسیاری را بر ایران اسلامی روا داشتند تا بتوانند مانع از نفوذ اسلام شوند.

آیت الله علوی بروجردی با بیان این که شرایط بد اقتصادی، انسان ها را از اخلاق اسلامی دور می کند و روابط سالم اجتماعی را به هم می ریزد، تصریح کرد: هدف غرب به ویژه آمریکا از اعمال تحریم ها علیه ایران، نابودی اسلام ناب است، اما ما در مقابل آنان ایستاده ایم.

* حق همیشه مظلوم است

وی با اشاره به این مطلب که حق همیشه مظلوم است، یادآور شد: ملت های ایران و بوسنی و هرزگوین بار مظلومیت را به دوش می کشند؛ چراکه با دنیای زور مدار در تقابل بوده و در چنین شرایطی حق همیشه مظلوم می ماند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و .... نیز مظلوم بودند، افزود: مظلومیت ها باعث نمی شود که ما دست از حرکت انقلابی برداریم و باید ثابت قدم، محکم و مطمئن به سوی آینده ای روشن حرکت کنیم.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع)، ابراز داشت: حضرت در این روایت فرموده است: «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا/ دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید».

*اسلام پيوند اصلي میان ماست

وی در پایان خطاب به اندیشمندان بوسنیایی خاطرنشان کرد: ما يك ملت و مجموعه هستيم و مرزهاي جغرافيايي نمي تواند بين ما فاصله بياندازد، چرا که اسلام پيوند اصلي میان ماست و جدایی فرهنگ ها و کشورها از یکدیگر، از اقتضائات سیاست است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha